Joost Lips — weblog

 

 

Even uit de lucht, dat geeft wat rust. Weg van Facebook en ook weblog Aanwezig in deze stap achter de coulissen. Even geen commentaren en chats; rust in de tent. Het bracht me op het idee een nieuw weblog te starten, ook niet voor publiek toegankelijk, om daarop aan een manuscript te werken. En een tweede nieuw weblog, openbaar, om een non-alcoholische nieuwe start mee te bezegelen. De inhoud van Aanwezig in deze stap kan dienen als basismateriaal om delen uit te kiezen die voor het manuscript geschikt zijn. Handig: ik kan de teksten van mijn keuze dan eenvoudig herbloggen.

.

Het nieuwe openbare weblog heeft nog geen naam. Het idee is nog geen uur oud. Ik wil een mooie aansprekende naam die getuigt van goede moed. En, anders dan in Aanwezig in deze stap, niet zo overdadig autobiografisch schrijven. Mooie onderwerpen opmerken en behandelen. Poëzie ook vanzelfsprekend; dat blijft. Nieuwe wegen inslaan.

.

Het weblog Aanwezig in deze stap krijgt dit als laatste bericht en beschouw ik dan als afgerond in die zin, dat er na deze aankondiging niks meer bij komt, wel kunnen er berichten verdwijnen. Ik heb aantijgingen gekend over het schenden van privacy en dat wil ik nog eens goed bekijken voor ik de boel weer openbaar maak.

.

Ik herzie mijn visie die meende dat de titel van het openbare blog goede moed zou moeten uitstralen: het wordt eenvoudig: Joost Lips – weblog. Hoe kom ik er op! Zo ga ik het doen. Geen poespas, das nog eens helder.

.

Gewoon weer bij WordPress, dat bevalt uitstekend. Wellicht een geheel ander sjabloon proberen. Header vinden, ook altijd leuk. Geheel nieuwe vormgeving creëren, verheug ik me op. De eerste opzet ga ik zo direct voor elkaar maken en dan zal ik dit als openingsbericht plaatsen; het staat dan op beide weblogs. Zowel aan aankondiging als een afscheidsrede; tis maar waar je dit leest.

.

Aanwezig in deze stap is mij dierbaar om meerdere redenen. Het bevat het archief van mijn vroegste poëzie, daar ben ik op gesteld. Ook heeft dit weblog me vrienden en aanvaringen opgeleverd met mensen, dan ging het vaak over privacy. Veelal schikte ik in om maar geen vijanden te maken, ook al zag ik het probleem niet, De conflicten speelden overduidelijk vaker op als ik gedronken had; dit verklaart mijn hernieuwd betrachten van abstinentie.

.

Joost Lips weblog start met een geslagen hond die zijn lesje wel weer geleerd heeft en blij is met weer een kans. Het leven geeft steeds weer kansen; dit weblog wil die kansen benutten. Niet in biechtmelodieën; gewoon nieuw licht.

.

 

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in proza en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Joost Lips — weblog

  1. Joost Lips zegt:

    Dank strijdster, fijn dat je mee leest.

  2. strijdster zegt:

    Ziet er allemaal overzichtelijk uit en boeiend om te lezen. En de pijn van een geslagen hond ( zal wel loslopen ) je bent er toch gewoon weer! alleen weer een beetje meer Joost dat is mooi en geweldig boeiend om te lezen. Mvg Strijdster.

  3. Joost Lips zegt:

    Lieve woorden; dank daarvoor Strijdster.

Geef een reactie

