Breaking the waves

Voor I.

Ben diep onder de indruk van de film Breaking the waves ( 1996 ) van de Deense filmregisseur Lars von Trier. In dit epos debuteert de actrice Emily Watson als de kwetsbare en eigenzinnige Bess, een hoofdrol met adembenemende passie gespeeld. Tijdens de opening van deze 158 minuten durende film, waarvan ik op voorhand geen info had gelezen of trailer gezien, viel me meteen al de overeenkomst op tussen Bess en I op, de vrouw die vele jaren geleden mijn hart gestolen heeft tijdens onze intieme relatie. Eerst al dat smoeltje met de muts; meteen dacht ik aan I. En dan de enorme verbazing tijdens de ontwikkeling van de film in zes hoofdstukken; telkens weer herkenningspunten met I: de mimiek, kleding, denkwijze, aard, gedrag en nog veel meer. Ik kon afgelopen nacht tijdens het kijken ernaar niet meer zien zonder ook I te zien; de catharsis bracht me tranen. Vandaag…

View original post 79 woorden meer

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

