De zee suist, hoor je het schat?

.

Kan ik de zee uitleggen als die al gespreid ligt?
Kan ik verklaren waarom dingen gebeuren?
Ik ben met je en dank je dat je me hoort.
En omdat ik je pijn ken, zeg ik opeens zee tegen je.

Je hoorde de zee
we luisterden samen tot je wat anders hoorde
in de golven van betekenis
die wij beiden niet verzonnen.

Je weet toch dat de Ouden
onweer te bedreigend vonden
en zo heilige namen gaven?
Zo denken we misschien,
zo was het nooit
en zo zal het nooit zijn.

Daar komt weer een golf.

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in poëzie en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

