Vreemd dagje

.

Tis ongelooflijk wat ik zie. Ik bedoel: wie ik ook zie, ik zie dat niemand er wat aan kan doen dat ie verschijnt. Ongevraagd in het leven gedonderd en dan bemerken dat je in een land met hongersnood en oorlog leeft of juist zo gefortuneerd bent dat je alles hebt wat je hartje begeert en vijanden verre van je blijven. Wie weet ben je hartstikke mooi maar ook kan het zijn dat je neus scheef staat en je oren veel te groot zijn. Misschien weet je niet eens dat je bestaat omdat je hersenen het niet goed doen. Tis toch niet te vatten?

Vanmorgen om vijf uur werd ik wakker, dat is: klaarwakker. Opgestaan en koffie zetten. Ja, dat had ik gedroomd, want het gisteren aangeschafte apparaat was vandaag al stuk. Dat beloofde veel goeds. Dus teruggevallen op de instant koffie. En gedacht aan het advies van Blewbird gisteren om af te zien van een koffiezetapparaat en voortaan handmatig koffie te bereiden met water dat net van de kook is zodat de koffie optimale kwaliteit bereikt. Goed idee. Ik heb de boel weer ingepakt, bon bij me gestoken en ben terug naar de Blokker gegaan. Kreeg dus tien euro terug maar ik zei nee, ik wil geen geld, ik wil een koffiekan met filterhouder. Ik had er de dag ervoor een zien staan voor €7.99; als ik er dan ook een warmhoudplaatje voor op het gasvlammetje bij zou nemen zat ik wel weer rond dat tientje had ik zo gedacht. Maar dat was anders en wel in mijn voordeel want de kan met filterhouder ging met 50% kassakorting van de hand. Leuk, dus ik liep met beter spul en drie euro’s extra weer de tent uit. Tja, dacht ik, als het lot mij dan toch welgezind is ga ik meteen maar door naar de Schagchelstraat, naar Brandmeester’s, even een percolator ophalen. “Dat is dan €23.50”, zei de man achter de kassa. “Nee”, respondeerde ik, “er zit korting op deze 6-kops stoommachine; je krijgt €15.00 van me”. Dat moest ie even navragen; hij wist ook niet alles want werkt er alleen op zaterdag, vertelde hij me. Prima; we kwamen er wel uit.

Vreemd dagjeEenmaal thuis las ik in een boek van UG Krishnamurti en opeens, uit het niets, was ik er helemaal klaar mee en klapte het boek dicht. Had me genoeg laten aanleunen door wijze dames en heren; van al dat geklets werd een mens niet wijzer en het was tijd geheel op eigen waarneming te vertrouwen. Voelde me in ene keer ook erg moe en besloot weer op bed te gaan liggen. Maar ik kon niet slapen, voelde een enorme geilheid opkomen en kreeg jeuk over mijn gehele lijf als gevolg van een droge huid. Toen maar weer opgestaan, een tweede douche genomen en me helemaal vol gesmeerd met bodylotion. Sinds ik de drank en tabak laat staan zijn de hitsige buien enorm afgenomen maar nu overviel het me en dacht ik: een leven alleen was goed voor de junk maar nu is het tijd voor de erotiek! De enorme verzameling sensuele foto’s die ik tijdens drinkgelagen op het weblog Sensual Arousal had samengebracht had ik ondertussen weer behoorlijk laten slinken; ik besloot enkele exemplaren die ik had afgedrukt voor mijn werktafel aan de muur te bevestigen. Mijnheer Lips wil een vrouw, zoveel was wel duidelijk. Van alle foto’s was er een absoluut favoriet en dat had niks te maken met wulpse rondingen van borsten, billen of benen; ik was totaal betoverd door het paar ogen hieronder.

Vreemd dagje (1)

.

Ik was niet in goede doen; bah. Dacht steeds aan tabak; ook de espresso werd met de roker geassocieerd. Ik voelde me mat en dacht dat een wijntje wel zou helpen maar zag ook hier van af. Probeerde wat gitaar te spelen doch de juiste animo daartoe ontbrak zodat ik midden in een lied kapte met de muziek en nog maar eens poogde wat te lezen. Gadverdamme, het wou allemaal niet; mijn ogen vielen ongeveer dicht. Oké, ik had echt geen zin in strijd en heb me weer ontkleed om op bed te gaan liggen en warempel, nu sliep ik snel in en na een uur werd ik zowaar verkwikt wakker. Hierop volgde de derde douche van de dag waarna heb ik een pot mokkakoffie heb gezet. Gelukkig, deze beviel mij zeer goed en de spijsvertering, die al twee dagen een zekere luiheid vertoonde, werd er uitstekend door op gang geholpen. Het toiletbezoek dat volgde voelde als een hergeboorte; mijn goedheid wat ontlastte ik mij daar van stront en zwaar gemoed! Daar knapt een mens bepaald van op! Het leven was opeens weer leuk!

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in erotiek, fotografie, proza en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

