Drie dagen in een notendop

Drie dagen in een notendop

.

Eindelijk kwam het er dan van na veelvuldig Facebookcontact, Dennis en ik zouden elkaar afgelopen dinsdag voor het eerst ontmoeten in de Amsterdamse Waterleidingduinen waar zich al heel snel na ons entree in het gebied het eerste hert zich meldde. ( Ja Dennis, jij en ik weten dat dit het zeventiende hert was maar voor de opbouw van mijn verhaal moet het even zo; de natuur past zich maar even aan hoor! ). Ieder voor zich hadden we ons van tevoren kort afgevraagd of we het veel over Advaita Vedanta zouden hebben maar dat liep dus eventjes anders: we hadden het over de Illuminati, 9/11, conspiracybewijzen, satanisme, bedrog, de duivel en de duistere krachten der aarde! We hadden onze buik blijkbaar vol van bliss, swami’s en verlichting en waren toe aan een geanimeerde uitwisseling over verenigingen als Skull & Bones, Bohemian Grove en de Bildenberg Groep waarna de lekkere jongens van de stambomen Bush, Rockefeller en Rothschild ook niet onbesproken konden blijven. We deelden vol enthousiasme de meest gore feiten van de demonische praktijken van die lui tot de wandeling van 3,5 uur, die ongeveer geen stilte had gekend, opeens voorbij was. Wat een kennismaking was dat! Voor herhaling vatbaar! Nog drie koffie genoten op het terras tenslotte waar ons gesprek even de fotografie raakte. Toen ik daarbij de schoonheid van mos benoemde tipte Dennis me: fotograferen door een leesbril. Gedaan!

Drie dagen in een notendop (1)

.

Ik had die weken ervoor van alles betreffende dit occulte gebied bekeken op You Tube en na onze wandeling ook weer de hele avond in de diepe krochten van de duivelse mensheid mijn licht opgestoken; wat een klerezooi zeg!!! Maar ja, paranoia werd ik er niet van en je gaat maar een keer dood. Toch, eind deze avond, vond ik het wel even welletjes met onze satanische medemensen en hun creepy symbolen; op tijd gaan pitten en me opgemaakt voor een nieuwe dag van wandelen in goddelijk licht met een schoon en opgeruimd geweten. Tijdens die wandeling had ik prachtig versierd papier met glitters bij me gestoken alsmede een zakformaat spel Mens Erger Je Niet: ik zou dat in de stad ergens in een fietstas van een moeder of een kinderfiets doen. Wel onbespied, want ik schaamde me een beetje voor deze toch niet onaardige actie; het lukte maar ik hield er wel een rood hoofd aan over.

Vandaag bezoek van mijn oudste zus. We hadden elkaar lange tijd niet gezien en ik zag haar graag maar haar niet alleen, nee, in haar gelaat en uitdrukking doken ook menigmaal mijn overleden zussen Trudy en Margo op; we hadden het reuze gezellig met ons vieren! Ze had een cadeau voor me meegebracht, wat zeg ik: cadeaus! Twee schilderdoeken, drie dozen acrylverf en een set penselen; wauw! En het grappige was dat er bij het uitpakken een tube handcrème vrij kwam die ze sinds vorig jaar, toen ze het cadeau reeds voor me ingepakt had, al kwijt was en nu snel weer inpikte, de Schat!

Drie dagen in een notendop (2)Na ons ontmoeten en afscheid heb ik weer flink gewandeld met op de oortjes Alan Watts en zijn prachtige lucide beschouwingen over spirituele zaken. Op mijn notebook heb ik ruim 800Mb audiomateriaal teruggevonden waar ik deze dagen zeer van geniet. Ervaar de etmalen zonder drank en rook dat meer gewoonten verzwakken, zo ook de aandrang tot schrijven; voor nu hou ik het ook hierbij en laat de lezer met de laatste foto’s.

Drie dagen in een notendop (3)Drie dagen in een notendop (4)

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in fotografie, oplichting, politiek, proza en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

