telefoontje

.

had gisteren een vrouw aan de lijn
die vroeg of ik meer gemak van mijn creditcard wilde
en ik zei nee, want ik gebruik dat ding ongeveer nooit
en ze ging maar door
want het was reuze handig hoor
bijvoorbeeld als je twee jaar later voor niks rente wilt betalen
dan staat die clausule vast op je pas
zei de stem
terwijl ik al enige tijd geen vrouw had gehoord
vandaar dat het altijd telefonistes zijn natuurlijk
en toen kwam ze toch in clausules en monologen terecht
met het motoom gedreun van een machine
nadat ze me gezegd had dat het slechts drie minuten zou duren
terwijl het er zes en een half werden
dat ik er aan denk een schadeclaim in te dienen
maar helaas ben ik haar nummer kwijt

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in poëzie en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op telefoontje

  1. Timmerark zegt:

    Geinig, leuk dus. Hoe gaat het?
    Mark

  2. Joost Lips zegt:

    Niks gaat; dat is bekend.
    Joost

  3. timmerark zegt:

    Hoe staat het dan?

  4. Joost Lips zegt:

    Tis van graniet.

Geef een reactie

