zelfrealisatie

.

als ik zeg dat ik van iemand hou
dan weet ik precies welke belangen in mij spelen
en als het al eens uitkomt
weet ik snel erna het bedrog ervan

iedereen voelt zich door mij bedrogen
en ik mij door iedereen, zodat,
zou ik denken, we even wat verder kunnen kijken dan zelfbelang
maar er is niemand meer die me hoort

wereldoorlogen waren van kanonnenvlees
maar hier wordt beginsel mens op spel gezet;
is daar iemand anders?
nee

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie, poëzie en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op zelfrealisatie

  1. renelouman1950 zegt:

    De eenzaamheid die je misschien ervaart door reacties, of niet, van onbewuste mensen is natuurlijk ook een schreeuw van je eigen ego. Mij helpt dan altijd het besef dat we allemaal onderdeel zijn van de oerbron. en richt me op het “ik ben”. In die zin zijn die reacties, of niet, een soort “wake-up” calls, je ervaart ze niet voor niets zo sterk.

Geef een reactie

