Peilloos naar de pijlen kijken.

Peilloos naar de pijlen kijken

.

Na de vuurpijlen bekijk ik vanavond de pijlen van Mighty Mike die, als hij ze beter mikt dan zijn tegenstander, eventjes 250.000 pond opstrijkt. Wat is daar nou aan, darts kijken? Ik vind het rustgevend. Rustige televisie, das ook wat waard in plaats van die flitsende epilepsie opwekkende moderne beeldenbrij. Zo mag ik ook graag een partijtje snooker kijken. Voordeel van dit soort aardige sporten is dat het geen hooligans aantrekt. Tijdens wedstrijden kun je ook gewoon even koffie zetten of een toiletbezoek inlassen want de spannende momenten zijn niet continu. Dit geeft tevens ruimte om tijdens een potje dart of snooker wat andere werkzaamheden te verrichten zoals foto’s van afgelopen nacht bewerken of een stukje schrijven. De volledige serie foto’s is hier te zien.

Peilloos naar de pijlen kijken (1)

Geinig hè, de collages. Gemaakt met het gratis programmaatje Toolwiz. Door toeval ontdekte ik de vondst hieronder want Toolwiz dwong me met dit sjabloon van iedere foto een derde deel van de hoogte te kiezen. Zo kwam het idee van de volgende afbeelding tot me.

Peilloos naar de pijlen kijken (2)

.

Als van Gerven een mooie score gegooid heeft gedraagt hij zich niet zelden als een baviaan. Ik moet daar steeds weer om lachen; tis zo aandoenlijk. En eerlijk. Ik ben de beste, geen gezeur; das wel zo recht door zee. Het ziet er naar uit dat ie gaat winnen. Maar ja, tis een setsysteem dus kansen kunnen zeer goed keren en dat leggen de commentatoren iedere keer weer uit, want ja, waar moet je het anders over hebben? Als de spelers pauzeren krijg je een studiogesprek waarin de meest grote evidenties geanalyseerd worden; ook dat werkt positief op mijn gevoel voor humor. Er is gezegd dat mensen de tv hadden uitgezet en zijn gaan slapen tijdens eerdere rondes als hun favoriet vijf tegen nul achter stond waar het om zes gewonnen sets ging, terwijl de sensatie toen nog moest komen en de favoriet vervolgens zes sets achter elkaar won! Das leuk voor de mens.

Ik ben voor van Gerven in deze partij om er wat spanning aan te beleven maar als ie verliest of mijn tv valt uit dan schuddebuik ik van het lachen want de inzet is nul komma nul voor mij. Het leven is lijden zei de Boeddha en lijden komt voort uit begeerte. Maar een beetje ongeïdentificeerd aan de kant van het leven zitten is natuurlijk ook niet de bedoeling; het gaat erom dat identificeren een vrijheid is en geen dwangmatige aangelegenheid. Dus ik kan me met van Gerven identificeren voor de lol maar ik klaag hem niet aan als hij verliest. En dit met alles.

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in fotografie, proza en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

