Speeltuin van vormen

Speeltuin der vormen

.

Potverdorie, er gaat veel tijd mee zoek maar het resultaat mag er wel wezen: als ik dwaal door het archief vol afbeeldingen dat ik ondertussen op Tumblr heb aangelegd, word ik eenvoudig hartstikke blij van het enorme kleurenspel en de meest prachtige schouwtonelen. Afgelopen nacht was ik zo intensief met hetzelfde bezig geweest dat ik in bed, terwijl ik in slaap sukkelde, de meest mooie kleurenpatronen langs zag komen in machtige vormen en perspectieven.

Speeltuin der vormen (1)

.

Ik raad de lezer aan op het weblog Bottomless Image Garden te kijken voor eventueel genoemde fotografen; vaak is dat niet het geval. Wie op het knopje archive klikt krijgt de feestelijke verzameling in thumbnails te zien; dan rustig naar beneden scrollend ga je door verschillende sferen heen.

Speeltuin der vormen (2)Deze nacht dacht ik opeens aan verschillende onderwerpen waarvan ik afbeeldingen wilde, waaronder schrijfmachines, gitaren, Picasso, Kandinsky, kermissen, zen, ─ik kon mijn lol niet op. Tis niet zomaar fotootjes die mooi zijn uitzoeken, tis veel indringender dan dat want mijn hart spreekt in het kiezen een reuze woordje mee als ik me krachtig inleef in een afbeelding. De liefde voor schrijfmachines is zo groot bijvoorbeeld dat een blog met alleen maar schrijfmachines enorm aan me kan trekken. Maar ik wou ook nog naar het circus en de afdeling pennen wil ik nog bekijken!

Speeltuin der vormen (3).

Ik heb een hele hoop GIFafbeeldingen die de moeite van het uitzoeken waard zijn; de mooiste zet ik bij elkaar op een nieuw Tumblrblog dat ik als link op het hier besproken blog zal plaatsen. Eindig met nog twee fraaie afbeeldingen daarvan.

Speeltuin der vormen (4)Speeltuin der vormen (5)

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in fotografie, proza en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

