Van scherts tot aanpakken die hap.

.

Vandaag gewandeld met een goede vriend door de Kennemerduinen. We ontmoetten elkaar bij het pittoreske stationnetje te Overveen toen hij me na ons begroeten vroeg hoe het met me ging. Het was vandaag echt zo een dag om het over geldzorgen te hebben, dus ik begon er meteen maar mee. Ik zei erbij dat ik het wel gek vond: vorige week had ik dagenlang zo een vredige geest en vandaag niets daarvan: ik zat steeds hoofdrekensommen te maken die telkens in mijn nadeel uitvielen. Vanmorgen had ik al over deze situatie geschreven en zelfs even overwogen mijn bankrekening erbij te benoemen want je weet nooit. En nu kwam op een gegeven moment ons gesprek op het feit dat de eerste de beste nietsnut spirituele consulten kan geven, dus waarom zou ik dat niet doen?! Tis een onbeschermd beroep zei mijn goede vriend. Ja, erkende ik, dat klopt omdat Verlichting nooit gegarandeerd kan worden en er geen causale verbanden tussen aanbod en resultaat zijn aan te wijzen. Ik zei: als er van de 30 mensen die me bezoeken slechts een ontwaakt zeg ik gewoon dat die andere 29 aan een overdaad aan weerstand lijden. Geeft niks, met hun steun kan mijn winkeltje mooi doordraaien. Ik zag laatst dat iemand opnamen van Eckhart Tolle op You Tube had geplaatst maar die waren een etmaal later weer verwijderd vanwege auteursrechten die over het altijd vrije Nu bleken te gelden haha! Ja, een mens moet toch eten.

Op de terugweg naar station Overveen vond ik een OV-chipkaart die, zo leerde een korte inspectie, een jonge vrouwelijke student toebehoort. Mijn metgezel moest lachen en zei dat ze de kaart wel terug kon krijgen maar dat er wel iets tegenover moest staan. Ik keek naar het mooie koppie op de kaart en moest niet eerst aan geld denken. Bah, wat een vieze ouwe man ben ik toch! Eenmaal thuis heb ik Facebook geopend en de naam op de kaart ingetoetst en ja hoor; meteen raak! Ze had zelf op haar startpagina geschreven: “OV verloren. Helemaal Top dit.” Ik moest lachen en had al plezier dat ik haar verrassen zou; het berichtje is naar haar verzonden. En snel daarna had ik nog meer lol toen een vriend, waarmee ik ook graag wandel, me op hetzelfde forum schreef dat ik mijn banknummer op mijn blog kan zetten omdat ik nooit weet of er gulle gevers zijn!

Mijn bankrekening noemen heeft meer zin als ik er een tegenprestatie voor beloof. Dus ik kreeg het idee om mijn blogs met fotografie, teken- en schilderwerk ( zie de links ter rechterzijde ) voor een bezoekje aan te bevelen omdat alles er te koop is voor ieder aannemelijk bod. Het originele teken- of schilderwerk komt dan in bezit van mijn verschillende mecenassen en als het een foto betreft overhandig ik eenvoudig het auteursrecht over betreffende plaat via een ondertekend certificaat. Joost op het zakelijke pad; wie had dat nou gedacht? Dus ik heb al in de aanbieding: teken- en schilderwerk, auteursrecht over een foto van mijn hand en een spiritueel consult dan wel een met andere naam te duiden goed gesprek waar een mens beter van wordt. Daarbij voeg ik tevens de mogelijkheid dat ik op aanvraag teksten schrijf voor wie om een goede speech of prachtig rijm voor de jubilerende schoonmoeder verlegen zit bijvoorbeeld. Ik noem maar wat. Men kan contact met mij opnemen via het mailadres rechtsboven dit weblog. En vooruit, hier komt ie dan, mijn banknummerstortplaats: ABN-AMRO 801106338 t.n.v. J.M. Lips. Hèhè, dat is er uit; was dat nou zo moeilijk?

Er zit een ietwat schertsende toon in bovenstaande maar men moet zich niet vergissen: ik ben bloedserieus! Tis algehele uitverkoop! Niet omdat ik troep breng maar uit geldnood haha! Dus dit is het moment om te kopen; de investering zal weldra, als de markt weer wat aantrekt, lonen. Een buitenkansje dus. Komt allen! Maar wel achteraan aansluiten!

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in proza en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

