Ommekeer

.

Haha, ik heb nog 25 cent te besteden; das lekker! Ik weet dat een flesje bubbeltjeswater bij een supermarkt hier in de buurt 15 cent kost; hou ik nog een duppie over. Heb gisteren de hele dag besteed om nog eens alle niet verkochte boeken op Marktplaats te zetten maar het loopt niet bepaald storm. En het Aupingbed dat verkocht leek te gaan worden staat hier nog steeds; de geïnteresseerde vrouw zei dat haar zoon de kleur bruin maar niks vond. Er ligt een doem op dat bed lijkt het wel; dit is de derde keer dat de koop op het laatste moment niet door gaat. Het ziet er naar uit dat het universum mij even een lesje wil leren en zegt: mijnheer Lips, er rest geen ruimte om uw verschillende verslavingen te onderhouden.

Zat gisteren een programma over armoede in Nederland te bekijken. De voedselbank kent een wachtlijst die groeit en veel, heel veel kinderen, krijgen niet dagelijks hun warme maaltijd of kunnen niet mee op schoolreisje omdat de ouders de gevraagde bijdrage niet op kunnen hoesten. Ik zat onwillekeurig te denken dat ik nu ook bij het volkje arme sloebers hoor. En moest denken aan Byron Katie die zegt dat geen geld hebben geen probleem is maar dat je altijd lijdt aan het denken dat je gelooft, bijvoorbeeld: zonder geld kan ik niet blij zijn. Misschien moet ik mijn gedachten maar eens verkopen.

Er zijn wel wat lichtpuntjes. Ik heb zelden een verwarming aan en gebruik ook met koken relatief weinig gas; eind van het jaar of begin van het volgende krijg ik meestal wat centen terug. Daar staat wel tegenover dat in januari altijd milieubelasting wordt afgerekend en das ook een pittig bedrag. De huursubsidieaanvraag gaat vandaag de deur uit; als ik dat met terugwerkende kracht krijg heb ik voorlopig weer even financiële speelruimte. Heb geen idee waar ik recht op heb maar iedere euro telt nu.

Tis een prachtige dag; het zonnetje komt af en toe goed door. Vanmiddag wandelen in de duinen met een goede vriend. En morgen zie ik na lange tijd mijn dochter weer; een feit dat mij zeer verheugt. Woensdag muziek maken met broer Erik. Na de laatste tijd veel solitair te hebben doorgebracht deze week dus weer leven in de sociale sfeer. Woensdag is ook de dag dat ik weer geld ontvang; een strak financieel beleid moet er voor zorgen dat dit gezanik over geldproblemen maar eens snel afgelopen is want er zijn wel aardiger zaken om over te schrijven nietwaar? Precies. De rijkdom van het leven bestaat immers niet uit centen alleen. Moge mijn voornemen niet ijdel zijn en ik mijn lezers geven waar ze recht op hebben.

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in proza en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

