Ik ben de beste

.

Gaan we het alweer over mij hebben? Ik word er een beetje moe van ondertussen. Altijd die mij; kan er eens een ander programma op! Helaas niet, ik was het weer. Nou, dan maar Eckhart Tolle opzetten, misschien weet een ander verbetering in mijn situatie te brengen. Ja, lukt! Een lach lang. En toen was ik gewoon weer die neurose.

Ik, nu we het toch over hem hebben, werd vanmorgen wakker. Pesthumeur. Helemaal geen zin. Who needs a day? Maar ja, slapen daar komt ook een eind aan dus opstaan geblazen. Je gaat uiteindelijk nergens over.

Nou ja, oké, hoe dan ook, mijn kuthumeurtje ging douchen en werd helemaal niet nat! Nee, dat kuthumeurtje bleef! Heb toen een of ander lijf afgedroogd en vroeg me af wat hier de bedoeling van was.

In de kleren. Goh, trek ik die broek voor de derde week al aan? Kan mij het roesten. Van een constatering ga je niet dood..

Die fiets doet het nog goed zeg! Waar ga ik heen? Geen idee! O ja, ik ben op weg naar de supermarkt waar alles super is. Ja ja, dacht ik al op de fiets, dat zal wel meevallen want ik heb al veel te veel gehad. Maar ik had nog wat krediet en wie niet waagt die niet wint.

Ik heb geen idee hoe ik thuis gekomen ben. Ik kom altijd weer thuis; heb jij dat nou ook? Ik wel tenminste. Das tenminste iets ook al ontkennen de boeddhisten dat terwijl ik toch zeker thuis ben gekomen die late nacht.

Ik werd wakker en dacht: godverdomme, wat is dit?!!!!!!!!!!!!!

Nu is iedereen op de hoogte van mijn schrik en we doen het er maar mee.

Oké, smoel vooruit en maar zien het beste ervan te maken. Ik liep meteen met mijn onuitgeslapen bekwerk tegen het openstaande hoge kastdeurtje aan die ik eerder had nagelaten te sluiten, toen ik om drie uur des nachts dacht dat fruit goed voor een mens is.

O nee, sorry, mijn dag moest nog beginnen en ik was al in de war. Dus ik schoot in de snelle modus van stappers die zwemvliezen bleken en was de hele dag in ademnood!

Ik had mijn shag wel bij me maar daar had ik nu niet veel meer aan en mijn aansteker deed het ook al niet in diepzee. Een slijterij was hier niet te bekennen en drinken in deze omstandigheid sowieso niet aangeraden.

Nou ja goed, als ik zo doorga kom ik nooit op verhaal. En dat klopt ook. Maar daar wil ik het liever niet over hebben.

Koffie zetten lijkt een makkelijke taak maar dat is het niet. Iedereen kan koffie zetten zou je zeggen maar ik geloof je niet als je dat zou zeggen. De meeste mensen zetten lousy coffee!

En ik wou niet eens koffie; wat zitten ze nou te zeiken?

Ja, tis wel waar dat iedereen recht heeft om te zeiken maar daar zijn urinoirs voor ingericht en niet mijn oren.

De koffie was goed maar het kan altijd beter dus ik ben naar de Polobar gegaan en heb daar heroïne in mijn aderen gespoten; reuze gezellig en ik miste niemand

Omdat goed eten bovenaan de toplist van verstandige mensen staat ben ik naar de snackbar getogen. Omdat ie geen salade verkocht heb ik hem vermoord; niemand heeft wat aan slechte mensen toch?

Ik werd ingerekend door de politie. Het was een mooie vrouw. We zitten al dertig jaar op slot.

Ik dacht, gezien mijn schizoïde toestand, dat het misschien wel eens handig zou zijn het boekje te lezen dat alles een is maar dat boekje was door een hond van de buren die ik niet mag aangevreten en de politie wil er niks aan doen.

Dan maar naar de rechtbank. Ze hebben mijn eenheidsboekje vernield rechter! Weet je wat ie zei? Eigen schuld!

Omdat ik al in de bak zat verzonnen ze iets nieuws: uithoormethode. “O mijnheer Lips, zegt U niks?” “Iedereen die mijn blog leest weet dat ik gelijk heb”. Toen lieten ze me eindelijk gaan.

Juist als je niks te doen hebt kom je in non-dualistische kringen terecht; hoe zou dat nou toch komen? Luxeproblemen worden daar bespreken zoals: ben ik al zo een als u meester?

Ik ga graag naar begrafenissen. De dood ruikt er lekkerder dan elders. Tis gewoon meer waar in een crematorium dan op een feestje.

Opeens kwam er een psycholoog op mijn pad die begon te lullen over libido en thanatos waarop ik zei dat zijn verhaal kut was. Nooit meer gezien.

Zoals dat gaat in heldendichten kwam nu God in de vorm van spiegel op me af en vroeg: waar ben jou nou helemaal mee bezig? Ik zei dat hij begonnen was en het was handjeklap over en uit.

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in proza. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

