Hartstocht

.

Eerst was er niks. Toen begon zich blijkbaar iets druk te maken. Ik maak het iedere morgen mee. Daar heb ik geen Bijbelboek voor nodig. Die kan je immers alleen maar lezen als je wakker bent en ik hou me graag slapende. Ik ben niet gek op mensen die vinden dat ze zo wakker zijn.

Je hebt namelijk mensen die denken dat ze wakker zijn. Ik zal geen namen noemen want ik wil geen droom te verstoren. Maar ze zijn er iedere dag. Zonder hen was ik ook nergens, dus ik mag niet klagen.

Hartstocht dat is gewoon tocht in je hart. En dat is maar goed ook want anders zou je dood zijn. Dat willen we allemaal niet maar het gebeurt wel. Dat vind ik zo leuk aan het leven: tis ongerijmd.

Als in de moderne wereld hartstocht eindelijk een keertje doorbreekt brengt het overwegende brein al snel excuses. Ik niet. Ik besta namelijk niet omdat ik alle wijsheidsboeken goed in mijn oren heb geknoopt. Zo simpel is dat.

Maar als je toch nog eens hartstocht wilt ervaren dan ligt niets in de weg om mij te ontmoeten.

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in proza en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

