Mirror of mind

.

Het schilderwerk met collage-elementen op triplex is klaar. Tis gebleven zoals op de laatste afbeelding ervan enkele blogberichten terug. Een grote versie is hier te zien. Ben verheugd over het kleurrijke resultaat; tis geworden wat ik voor ogen had: een afbeelding waar je lekker in kan dwalen. De onvolkomenheden die ik eerder nog meende te zien zijn in feite prima; ik hoef er niks meer aan te doen. Overweeg om het paneel aan de muur voor mijn werktafel te bevestigen zodat er weer ruimte vrijkomt in de schilderhoek waar ik graag weer zo een grote plaat zou hebben hangen. De lol in het schilderen is groter dan ooit; ik heb het gevoel dat ik uit oude krappe ideeën over wat ik kan ben gebarsten; ben benieuwd wat er nog uit de hoge hoed komt.

Mirror of mind

.

Tis leuk: kunstenares Heather Hansen inspireerde mij enorm met haar werkwijze welke op haar website in een prachtig filmpje vertoond wordt. Nadat ik de triplex plaat aan de muur had vastgespijkerd ging ik er op mijn knieën voor zitten en maakte de eerste bogen boven mijn hoofd. Voor iemand zonder al te vaste hand was de aanpak van Heather een prachtige opening: goed positie innemen en gewoon het uiterst bereik van de arm volgen met houtskool in de hand. Stukje naar achteren zitten en weer hetzelfde. Ik heb haar geschreven hoe me dit hielp, ze vroeg me wat van mijn vorderingen te zenden en zo wisselden we enkele mails uit. Heb haar vanavond ook het eindresultaat gezonden nadat ik vorige week het werk in de toestand toen aan haar toonde. Had mij daarbij verdedigd door te zeggen dat ik maar beperkt talent heb en in haar antwoord zaten de volgende mooie woorden: “I see many things happening in this piece and I like the geometric shapes and use of colors.  I am always shy with color.   Don’t worry if you think you are good at painting or not.  I never worry about that.  Just enjoy yourself.” En ze heeft natuurlijk helemaal gelijk; tis enorm genieten. Voor wie het nog niet gezien hebben nog een keer de prachtige film.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in film, fotografie, kunst, proza, schilderij, tekening en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

