De bewuste huisman

.

Oef, dat was even schrikken vandaag. Het was de laatste dag dat ik mijn sollicitaties aan het UWV kon doorgeven. Dat dacht ik tenminste maar de vorige periode die hiervoor bestemd was, bleek reeds verlopen. Gaan ze nu sancties uitvoeren? Nee toch? Iedere vier weken moet ik vier keer solliciteren; ik schrijf dit steeds door in mijn agenda maar blijkbaar was het tijdsbestek deze keer drie weken en vijf dagen. Snel UWV gebeld. Ik moest het aan mijn werkcoach mailen en dan was mij niets te verwijten. Voelde lekker toen ik dit weer op orde had.

Zoals zo vaak als ik in beweging kom, bleef ik in beweging en regelde nog een en ander. Zo lag mijn postbus de laatste dagen steeds voller met reclamewerk en weekblaadjes. De sticker die dit moest voorkomen had het niet gehouden; ik had zelf iets van internet geprint en met plakband bevestigd. Deze gemakzucht werd gestraft. Nu heb ik dezelfde afbeelding op perfect stickerpapier geprint, met haarspray een bescherminglaag aangebracht en mooi uitgeknipt; ziet er nu heel verzorgd uit daar beneden!

Vanavond muziek maken met Erik. Hij heeft de vorige keer hier een delayapparaat voor tussen gitaar en versterker achter gelaten; gaat ie me vanavond uitleggen en kan ik er vervolgens mee experimenteren. Kun je over je eigen riedel heen spelen. Diezelfde muziekavond wilde ik graag weer eens de Spaanse gitaar benutten maar bij het stemmen van het instrument bleek een stemschroef van de bassnaren lam te zijn. Ik had nog een setje van drie stemschroeven liggen, weliswaar voor de hoogste snaren maar oké, die heb ik vanmiddag toch op de andere kant gezet zodat ik extra schroefgaatjes moest maken. Jammer dan, te laat om nieuwe stemknoppen te kopen en nood breekt wet.

O ja, nog iets: niet voor de macho’s onder ons maar meer kost voor theetantes! Wat is het geval? Bij alle glazen potten espressokoffie die ik na lediging enige tijd terug in de diepte van de glasbak hoorde kletteren dacht ik aan de Blokker en tupperwareparties; stond ik hier niet gewoon kapitaal te vernietigen? Sindsdien heb ik een reeks van die potten bewaard, de etiketten afgeweekt en vanmiddag mocht ik er weer een potje bij zetten. Je krijgt dan dit.

De bewuste huismanHet is natuurlijk wel zo, omdat er nog twee potjes ongevuld zijn, dat ik morgen nog even naar mijnheer Jamin moet om daar wat lekkernijen vandaan te halen en erin te stoppen; dropsoorten liggen dan het meest voor de hand. Pepernoten kan ook, maar aan Sinterklaas kun je tegenwoordig zo makkelijk je handen branden dat ze zwart zien, dus daar zie ik liever van af.

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in fotografie, proza en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

