Kort blogje

.

Als gevolg van het feit dat ik de laatste maanden onverwachte en ongewenste rekeningen in de brievenbus heb gekregen voel ik nog altijd wat huiver als ik weer een enveloppe van een of andere instantie zie liggen. Zo ook vandaag toen ik voor ik mijn wandeling beginnen zou een brief van de woningbouwvereniging aantrof. In de gauwigheid las ik dat ze het huurbedrag voortaan op een ander tijdstip zouden innen. Dit deed me al lichtelijk steigeren! Ik moest denken aan de tijd dat ik een bijstandsuitkering ontving en de Sociale Dienst verklaarde dat het geld in plaats van begin van de maand eind van de maand zou gaan worden betaald; iedere maand zou de uitbetaling enkele dagen vooruit verspringen om het dragelijk te houden. Maar het kwam natuurlijk neer op pure diefstal. En nu vermoedde ik hier hetzelfde: het geld dat ik gesaneerd heb zou hiermee in een klap weer weggevaagd worden! Maar ik las nog eens goed en er bleek niets aan de hand: in plaats van de 25ste de huur voor de volgende maand af te schrijven zal dit nu op de 2de van de maand voor die maand zijn. In dit geval hou ik het geld juist langer bij me; geen probleem dus.

Tijdens het begin van de wandeling kwam er een ambulance en politiewagen aansjezen, zwaailichten en sirenen aan. Ze reden naar het ziekenhuis hier vlakbij om voor de ingang van de psychiatrische afdeling te stoppen. Het verbaasde me dat ze, daar eenmaal aangekomen, ontzettend rustig aan deden, de patiënt die ingesnoerd op een brancard lag zonder enige haast uit het vehikel haalden en kalm keuvelend wachtten tot iemand eindelijk eens de deur open deed. Waar was al die herrie van daarnet dan voor nodig?

Krijg net telefoon. Erik komt langs dus zo muziek maken. Kort blogje vandaag.

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in proza en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

