Hiep, hiep, hoera!

.

Mijn activiteiten op de digitale marktplaats nemen gestaag af. Er zijn heel veel boeken en wat andere spullen de deur uitgegaan, vanmiddag wordt er nog een bed voor zes tientjes opgehaald. De advertenties van de boeken die hier nog op de grond liggen zal ik nog eenmaal hernieuwen met gereduceerde tarieven; wat dan nog niet verkocht wordt schift ik in twee partijen: de ene partij doe ik cadeau aan mezelf, de tweede gaat naar de kringloopwinkel. In de achterkamer heb ik tenslotte nog twee fietsen staan: een klasse racefiets met dunne bandjes en een meisjes kinderfiets waar ooit bijna zevenhonderd gulden voor betaald en amper op gefietst is. Beide exemplaren heb ik twee weken terug uit de box gehaald en hier boven gestald voor een opknapbeurt. Om te beginnen heb ik ze op de kop gezet en vier banden opgepompt; slechts een band, van de racefiets, liep leeg, dus dat is meteen al bemoedigend te noemen. Heb tevens twee advertentiekaartjes aan een Albert Heijn filiaal hier in de buurt onttrokken; op ieder daarvan komt een fotootje van een van de opgeknapte fietsen begeleid door wervende teksten opdat de kopers die zich melden niet al te zuinig zullen denken als hun vingers in de knip gaan. Een startprijs waar bovenop geboden kan worden moet ik nog vaststellen.

Weken was ik in de weer met advertenties op marktplaats zetten, spullen inpakken, pakketjes adresseren en ter verzending wegbrengen. Toen de handel gaandeweg inkachelde omdat het aantal aangeboden goederen slonk was ik zowaar wat onthand alsof ik nogmaals een baan verloren had. Als ook beide tweewielers verkocht zijn is mijn marktplaatsavontuur voorlopig wel even ten einde. Mij rest dan nog slechts vijf laatste administratieve zaken aan te pakken en dan is een enorme to-do-list van vele jaren geheel weggewerkt. Wie had dat nou kunnen denken: Joost Lips die zijn zaakjes op orde heeft?!

Hahaha, de man zojuist die voor het bed kwam neemt ‘m niet. Het bed is te afgeleefd zei ie, en zijn vrouw en hij hebben net alles nieuw gekocht. Jaja, hij dacht voor €60.00 een geheel gaaf Aupingbed te komen ophalen zeker?! Er is nog een bieder voor hetzelfde bedrag; die heb ik ondertussen laten weten dat het bed beschikbaar is en als ik niks hoor zet ik deze er opnieuw op voor €80.00! De arbeidskosten lopen ondertussen op nietwaar?

Het is geweldig weer en er is niets dat me nu nog langer aan huis bindt; nog even mijn koffiezucht bevredigen en er dan met de camera op uit. Hier en daar zijn al de eerste herfstkleuren te zien; het duurt niet lang meer of de kleurenspel neemt fonkelende proporties aan dat zelfs de slechtste fotograaf niet meer met rotzooi thuis kan komen. Hiep, hiep, hoera!

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in proza en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

