gesluierde taal

Gesluierde taal

mijn god in welke krochten
bewaarde je verborgen wonden?
och had toch uitgesproken
heldere
en niet mystieke taal!

verloren hoorde ik te laat
je gesluierde woorden over ’t kwaad;
plots vallen de schellen van ogen
om de eerste pijn die ik je niet gaf
maar je toch vreesde?
was dat wat je dacht toen je vertrok?

wie hield daar je licht gevangen
die je noodde mij met doodse stilte
achter te laten?

ik begreep niet tot van de week
met een boek in handen: Ooooo!
en een vloek tot besluit
om wat jou aangedaan
door mij toen niet gezien

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in poëzie, tekening en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

