Ik hou van de kut zegt Lips zonder schaamte.

Ik hou van de kut zegt Lips zonder schaamte.

Wat is dat nou toch?
Las weer iemand beweren dat de kut en de pik wanstaltig zijn,
vast niet iemand die voor reïncarnatie is.

Moest opeens denken aan Rudy Kousbroek.
Ergens in mijn herinnering praat ie
met ik weet niet meer wie
en zegt ie over die ander dat ie niet begrijpt
dat die ander een vagina als afschrikwekkend kan beleven
of zoiets.

Weet wel, toen ik in 1979 in militaire dienst ging
─ verplicht, ik heb ze nadien laten weten dat ik nooit meer kom
wat ze accepteerden de hoge heren met epauletten en vele sterren
o heilige nacht! ─
dat ik al die foto’s van medesoldaten smakeloos vond:
kutten zonder vrouw erom heen
en ik noemde het een slagersvitrine;
vond dat wel toepasselijk voor de organisatie daar.

Kwam zo een twintig jaar geleden eens uit de duinen met vrienden
toen we allen dachten dat de paddenstoelen nu wel uitgewerkt waren
en een aantal hadden zin in patat
dus ik mee naar binnen en toen ik al die vleespartijen in de vitrine zag
moest ik zo onbedaarlijk lachen
dat die paddenstoel weer volledig in me werd opgewekt
alsof ie mijn ware visie wou bevestigen; ik ging snel naar buiten
en kwam weer tot liefde.

Zo is het toch mannen,
eerst kom je eruit en dan wil je
als je jarenlang veel gevreten en een zekere leeftijd hebt bereikt
er weer in
alleen dat laatste lukt slechts luttele centimeters
tenzij je tot fisting over gaat
maar terugkruipen komt neer op moord.

Wanneer de prachtige bloem tussen de benen van de vrouw
als afzichtelijk wordt beschouwd ben je zeker geen natuurliefhebber
en denk je dat alles goed is aan de vrouw
maar niet wat jou baarde
want je weet, alle leven eindigt in de aarde,
en die haat heeft de kut afzichtelijk gemaakt?

Ik verwelkom de dood van de liefde in alle anemonen
en het kan me niet schelen met hoevelen ze zijn:
de kut is heilig en er is geen museum in de wereld die
zulke schoonheid toont.

.

Ik hou van de kut zegt Lips zonder schaamte (1)

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in erotiek, poëzie, tekening en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Ik hou van de kut zegt Lips zonder schaamte.

  1. zelfstandigjournalistantwerpen zegt:

    En het mooie is: iedere kut is weer anders.

Geef een reactie

