Misstanden in Nederland

.

Tis toch godgeklaagd! Zit ik hier een beetje mijn best te doen de boel te saneren komt er een rekening van het ziekenfonds binnen van €303,80! Eigen risico heet dat; dat betaal ik niet voor behandelingen die onder een aanvullende verzekering vallen of voor de huisarts. Maar blijkbaar wel voor die paar waardeloze nietsbetekenende bezoekjes aan de Jellinek kliniek in Amsterdam van 12-02-2013 tot en met 15-04-2013, waarvan de behandeling pas bij het vierde gesprek begon en welke bovendien vervolgens niets voorstelde. Daar hebben die lui mijn ziekenfonds een rekening voor gepresenteerd van maar liefst €999,74! Wat een oplichterij! Ik zou ervan aan de drank gaan als ik het al niet was! Ik ga dit tot op de bodem uitzoeken maandag en waarom ik ruim €150,00 premie per maand betaal is me feitelijk ook niet duidelijk; dat moet lager kunnen. Och, ik haat die administratieve molen waarbij instanties niet zelden foute rekeningen sturen misbruik makend van de onwetendheid van gasten zoals ik. Maar ik zal ze krijgen!

Enkele maanden terug was het Oxxio die me een rekening van ruim €500,00 presenteerde. Ik heb wat afgebeld om dit recht te zetten; vorige week kreeg ik dan, nadat ik de €500,00 die ze ondanks mijn bezwaren toch afgeschreven hadden gestorneerd had, bijna twee tientjes teruggestort nadat ze alles opnieuw bekeken hadden. Moest een foto van mijn meterstand opsturen en de vrouw van de helpdesk las die meterstand verkeerd, zag de komma niet en zei dat ik feitelijk nog meer dan €500,00 moest betalen! ‘Klantvriendelijkheid’ is een woord die de verschillende organisaties graag in de bek nemen maar terecht is dit hoogst zelden. Denk ik dat er weer rust in de tent is, krijg ik dat gesodemieter met het ziekenfonds. En dan heb ik nu nog een WW-uitkering; hoe moet dat allemaal als ik eenmaal in de bijstand ben beland?

O ja, nog eens wat. Ik krijg nu zo een €1220,00 per maand. Als ik vacatures zie is het startloon netto vaak op dat niveau. En veel vacatures zijn tijdelijke banen vanwege zieke werknemers of zwangerschapsverlof; als ik zo een baan aanvaard lig ik er na een paar maanden weer uit en krijg vervolgens 70% van dat rotloontje! Denken ze dat ik gek ben of zo?

Moet ook maar eens met de woningbouwvereniging om de tafel. In mijn woning kan een gezin met vier kinderen wonen; ik wil wel verhuizen als ik daarmee minimaal €100,00 per maand bespaar. Met veel minder spullen heb ik ook minder ruimte nodig, dus dat treft. Moet ook uitrekenen of ik sinds mijn ontslag recht heb op huurtoeslag. Ik word godverdee nog eens een expert in deze muffe materie! Het was ook een overweging waard een kamer hier onder te verhuren maar mijn privacy inleveren voor een paar centen is wel iets dat mij ernstig tegen staat. Tenzij het een lief leuk bronstig jong vrouwtje met goede anticonceptie betreft natuurlijk; dat perspectief is wel aantrekkelijk.

Kwam net thuis en heb meteen die grote box van Bach zijn Complete Werken uit de achterkamer gehaald om er alle cd’s weer in te doen en de hele hap te verkopen. Ook op internet gekeken wat ik voor de Yamaha PSR-740 toetsenbord nog kan vragen. De Spaanse gitaar met ingebouwd element moet dan ook maar de deur uit misschien. En de verzekering van mijn inboedel, ja, das dan echt niet meer nodig; ga ik ook opzeggen. Nou mensen, een lekker swingend avontuur was leuker om te lezen geweest dan deze droge kost maar ik moest mijn aversie even lucht geven middels deze klaagzang. Volgende blog een vrolijker noot; das bij deze beloofd.

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in oplichting, proza en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op Misstanden in Nederland

  1. goodknight zegt:

    …€1220-daar kan je toch elke dag een feestje bouwen…

  2. Ga gewoon werken.goed voor je zelfzespect, goed voor als je wat evenwicht wilt, my 2 cents

  3. fredvanderwal zegt:

    huurtoeslag heb je recht op en is niet afhankelijk van wel of geen werk, dat zou het NOG erger maken

  4. fredvanderwal zegt:

    tom je bent een grote lul

  5. Joost Lips zegt:

    Was gisteren al op de website om dit uit te rekenen maar had niet alle gegevens; ga ik maandag mee aan de slag. Zag wel dat ik het met terugwerkende kracht vanaf de datum van het ontslag kan krijgen; dat stemt me goed. En dank voor je bijval Fred; lekker bondig geformuleerd.

  6. Den Waard zegt:

    Bij de GGZ is eigen bijdrage ingevoerd. Had je kunnen weten vanuit je oude professie….. Dit moet bij Jellinek bij intake tegen je gezegd zijn….

  7. Den Waard zegt:

    Tom heeft wel degelijk een punt. Succes maar weer….

  8. Joost Lips zegt:

    De gang van zaken bij Jellinek heb ik in die tijd besproken op mijn blog; het was bedroevend wat ze voor de centen leverde. Natuurlijk is huurtoeslag inkomensafhankelijk. Tom heeft geen punt want mijn sollicitaties lukken niet en dus spreekt ie deftig en zonder gevoel. Ik voel diezelfde deftigheid bij jou nu ook.

  9. Lul of niet. Ik begrijp niet dat je kan leven met de gedachte dat je liever een maand op andermans werk teert ( want dat doe je toch?) Dan gewoon een job te aanvaarden die bij je opleiding of ervaring hoort. Ik zeg dit zonder enige schaamte of woede naar jou. Ik ben een jaar thuisgeweest, en, als je me lul noemt. Kijk eens naar mijn blog. Dan weet je waarvoor. Maandag ben ik gelukkig weer te kunnen werken. En ik ontvang op het einde van de maand een loon waar ik iets voor moet doen.

  10. Joost Lips zegt:

    Wat een arrogantie: jij zit met reden thuis en ik onterecht? Moet ik me schuldig voelen omdat er geen werk te krijgen is? Doe toch niet zo maf man.

  11. Ik val je niet aan, ik neem tijd om jouw blog te lezen. En, daar schrijf jij dat je liever thuis bent dan te werken, of niet? Daar ben ik niet mee akkoord. Is dat arrogantie?

  12. Joost Lips zegt:

    Je leest wat er niet staat Tom. Ik heb 21 jaar met verstandelijk gehandicapten die aan epilepsie lijden gewerkt en dit met groot plezier; ik wou mijn baan niet kwijt. Ik ga echter geen tijdelijke baan aannemen die ervoor zorgt dat ik over een maand of wat weer geen werk heb en de uitkering met 70 % verlaagd is.

  13. Dan verontschuldig ik me. Maar als je in je hart kijkt joost, dan is thuis zitten en je zorgen verdrinken, je dierbare bezittingen verkopen, enz ook geen oplossing. Ik gun je uit mijn hart een goed leven. Blijf niet bij de pakken zitten. Go for it.

  14. Joost Lips zegt:

    Dat klinkt goed Tom, dank je wel hiervoor. Het beeld van iemand die thuis zijn zorgen verdrinkt deel ik niet; ik ben een actief mens met verschillende bezigheden die ook door mensen gewaardeerd worden. Maandelijks dien ik vier sollicitaties te verrichten en ik kan je vertellen dat het al lastig is ook maar twee passende vacatures in zo een periode te vinden. Een baan binnen mijn opleiding en ervaring vinden zou me lief zijn; maar als dit er niet is ga ik niet lijden onder een arbeidsethos alsof maatschappelijke waarde alleen van een baan afhangt. Fijn dat we elkaar beter verstaan nu; ontvang mijn excuus voor te vroeg oordelen.

Geef een reactie

