Malle Pietje op marktplaats.nl

.

Werkelijk, is het alweer 02.39 uur in de nacht als ik dit schrijven aanvang? Een koorts overviel mij laat in de middag, toen ik weer wat boeken op marktplaats.nl had gezet en niet meer van stoppen wist. Ik kamde verschillende kasten uit voor alles dat maar verkoopbaar kan zijn. Kieperde meerdere zakken vol kabeltjes en snoeren leeg op de grond, ontknoopte ze en stalde het geheel uit op de tekentafel. Dat hele zakie, met adaptersnoertjes, scart-, usb- en telefoonkabels, splitters en weet ik veel wat al niet meer, ga ik als een koop aanbieden, dit met de opmerking erbij dat men ook op aparte delen uit de verzameling kan bieden. Kwam daarbij ook mijn kleine eenvoudige en inklapbare Samsungtelefoontje weer tegen; die heb ik weer in gebruik genomen en de veel te grote prepaid Samsung met qwerty-toetsenbord mag de laan uit voor een minimaal bedrag want dat is toch echt niks voor mij. Terug naar de eenvoud is mijn devies.

Malle Pietje op marktplaats.nl

.

Voelde me net zo een malle Pietje die voor de grootste rotzooi nog centen wil beuren. Kwam van alles tegen dat in onbruik is geraakt en voor een ander nog wat kan betekenen zoals de oplader met vier batterijen, een PC-card voor wireless verbinding ( outdated natuurlijk maar wie niet waagt die wint ook niet ) en een apparaat waarmee je cassettebandjes kunt digitaliseren. O ja, een router, ook niet echt van deze tijd meer wellicht, maar het hoeft dan ook niet veel op te leveren. Vond ook nog een bluetoothapparaatje, ongebruikt, omdat ik niet eens weet waar het goed voor is. De grote opruiming is in volle gang en iedere euro is meegenomen. Ik was zo lekker gemotiveerd bezig; nam zelfs de moeite boeken voor twee euro aan te bieden. Ik heb afgelopen dag vijf euro uitgegeven en er zeven verdiend aan twee boeken die ik komende morgen verzenden zal. Het eerste etmaal in mijn leven dat ik met financiële winst afsluit, haha!

Kwam ook nog een modem van Wanadoo tegen, een oude en ook een mij ooit nieuw gezonden meer geavanceerd exemplaar die ik nooit in gebruik heb genomen; maar wie heeft daar nou nog wat aan? Toch ga ik dat allemaal op marktplaats.nl even checken; worden dit soort zaken nog aangeboden en zo ja, welke prijzen vraagt men dan? Heb tevens wat gezelschapsspellen geplaatst, goed voor een gemoedelijk gezinsleven als de deelnemers tenminste tegen hun verlies kunnen en zo wordt ongemerkt de hele wereld er wat beter van.

Het viel op: boeken die ik gisteren nog niet weg wilde doen kwamen vandaag gewoon ook aan bod. En ik ga morgen lekker verder: zal een gitaartje voor een beginner aanbieden, en heb nog drie fietsen die weg mogen. Vond ook nog een zak met sterretjes, je weet wel, wat je rond de kerstdagen aansteekt voor wat men een koud vuur regen noemt. Maar gooi zo een sterretje niet brandend tussen de oude kranten want dan beleef je toch al snel helse hitte hoor! Maar die sterretjes zijn niet te koop; de latente pyromaan in mij steekt er liever zelf de fik in. Heb ook nog een heel oude laptop liggen; ooit via Markplaats voor twintig euro aangeschaft; die kan er voor hetzelfde bedrag wel weer op. Deze drive bevalt me goed en ik vind nog zeker veel meer dat hier niet benoemd is en mij centen op gaat leveren.

En als de flat helemaal leeg is, dan bied ik de flat zelf voor een luttele €30.000 euro aan en verdwijn dan snel met de noorderzon; ik huur namelijk. Flauw grapje, ik weet het. Nee, als alle reeds benoemde troep de deur uit is heb ik nog vele cd’s, ─ach ik heb nog zoveel meer─, maar als ik hier alleen nog het aller-noodzakelijkste heb om riant van te leven dan ga ik mijn diensten op marktplaats aanbieden. Dan bied ik ruim voor Sinterklaastijd mijn dichterlijke kunsten aan voor wie wat leuke woorden bij een surprise wil aanbieden; tientje per gedicht. Ik heb het nog niet zo druk gehad sinds ik werkloos ben en het bevalt me uitstekend.

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in fotografie, proza en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Malle Pietje op marktplaats.nl

  1. goodknight zegt:

    …die vrijgekome ruimte kan je verhuren aan oost-europese schonen…

Geef een reactie

