Marktkoorts en mooie benen

Marktkoorts en mooie benen

.

Mijn winkeltje begint zowaar een beetje te lopen. De accu plus oplader, waar mijn marktplaats.nl  avontuur vorige week mee begon, is verkocht. Dat geld kwam vandaag binnen alsmede €20,– voor twee boeken van Ramana Maharshi. Binnen twee dagen verwacht ik het geld voor twee dichtbundels van Rilke en woensdag worden er boeken van Krishnamurti afgehaald met de mogelijkheid dat ook andere boeken die hier op de grond uitgestald liggen worden verkocht. Vanmorgen is de huur afgeschreven; ik kon nog net twee tientjes van mijn rekening halen en vanmiddag, bij weer een check na een bezoekje aan Amsterdam, nog eens €20,–. Als ik deze boeken niet had verkocht zou ik geld hebben moeten lenen; prima gevoel dat dit niet nodig bleek. En er zijn nog veel meer boeken die ik online zal aanbieden; het saneren is nu werkelijk begonnen.

Een goede vriend had me gevraagd of ik in de gelegenheid was hem afgelopen middag van een ziekenhuis in Amsterdam op te halen waar hij vanmorgen een chirurgische ingreep onder narcose zou ondergaan. Het ziekenhuis stond erop dat hij zou worden afgehaald want met die narcose weet je het nooit; je kan je na het ontwaken kiplekker voelen en dan toch, opeens, kan je die dag zelf plotsklaps bekaf wezen of zelfs gedesoriënteerd raken en dan is het goed als er een vertrouwd iemand bij je is. Dat vond ik oké; hij had geld naar me overgemaakt zodat ik de OV-kaart kon opwaarderen en legaal kon reizen. Toen ik hem trof, veel eerder dan gedacht omdat de operatie lekker soepel was verlopen, merkte ik niets van een roesje bij hem. Toen ik hem ernaar vroeg zei ie dat ie zich wel lekker high voelde maar na anderhalf uur was dit ook wel verdwenen. Wij waren ondertussen, na een wandeling door het Oosterpark en een ritje per tram, op een terrasje bij de Dam beland waar het zomers uitzicht niet zelden een zekere lust opwekte.

Marktkoorts en mooie benen (1)

.

Na de koffie besloten we richting zijn woning te gaan daar de restnarcose nog altijd in een symptoom kon omslaan waarbij je graag liever in de buurt van je huis zou zijn dan ver ervan verwijderd door de stad te slenteren. Onderweg had ik de camera paraat en ik schoot veel foto’s op goed geluk zonder onze wandeling te onderbreken. Dat geeft vaak verrassend leuke resultaten.

Marktkoorts en mooie benen (2)Marktkoorts en mooie benen (3)Marktkoorts en mooie benen (4)Marktkoorts en mooie benen (5)Marktkoorts en mooie benen (6)

.

We waren bijna bij zijn huis toen ie voorstelde nog wat te drinken. Vond ik een leuk idee. Dat deden we langs een kakofonische straat waar net een markt werd afgebroken. Geluid van metalen, toeterende auto’s, drukte alom in een warm zonnetje en verkoelend licht windje. Camera op tafel en erop klikken bij gelegenheid; ondertussen werd ons gesprek meermalen bepaald door de erotische kracht van het vrouwelijk schoon dat voorbij kwam. Vanaf deze stek zijn de volgende drie foto’s geschoten.

Marktkoorts en mooie benen (7)Marktkoorts en mooie benen (8)Marktkoorts en mooie benen (9)

.

Opeens werden de tafels en banken die ons terras vormden door twee mannen verplaatst naar waar eerst de markt was; dat was door de gemeente zo verplicht werd ons uitgelegd. Oké, wij met de banken en tafels mee; nu zaten we in de schaduw met een behoorlijk stevig windje, ja, we waren midden in een tochtgat beland. Ook het rumoer nam nog eens flink toe toen gemeentereinigers de plek kwamen reinigen met hun machinale herrieschoppers.

Marktkoorts en mooie benen (10)Marktkoorts en mooie benen (11)

.

Ondertussen was recht van mij een olijke vrouw met een oudere man tegenover haar aangeschoven. Dat bleken vader en dochter te zijn en ik ving al snel op dat ze evenals ik 52 was; besloot me even tegen hen aan te bemoeien. Ze kwamen oorspronkelijk uit Rotterdam en we raakten al snel in schertsende dialogen terecht. De man had een beminnelijke uitdrukking en toen ie iets zei over het weer dat mooi was omdat het zoveel mooie vrouwenbenen toonde klonk hier niets ordinair aan. Op een gegeven moment zag ik een klein pistooltje aan de vrouw haar sleutelbos en vroeg of die echt was. Ik pakte mijn camera en vroeg haar het wapen op mijn hoofd te zetten; terwijl ik afdrukte deed zij het ook maar ik heb het overleefd.

Marktkoorts en mooie benen (12)

.

Na vier consumpties was het tijd om weer eens op de stappen. Vanwege de restnarcose had hij geen alcohol willen drinken en behield zich tot de frisdranken; ik had het bij biertjes gehouden wat krachtig werkt bij warm weer. We schudden elkaar de hand en met zekere lichtvoetigheid, alsof ik net uit een narcose kwam, aanvaardde ik de wandeling naar het station, camera schietgraag in de hand. Die laatste fotosessie die eindigt op het stationsplein in Haarlem. Geen man te zien in de serie; ik verraad hiermee stellig een gemis.

Marktkoorts en mooie benen (13)Marktkoorts en mooie benen (14)Marktkoorts en mooie benen (15)Marktkoorts en mooie benen (16)Marktkoorts en mooie benen (17)Marktkoorts en mooie benen (18)Marktkoorts en mooie benen (19)Marktkoorts en mooie benen (20)Marktkoorts en mooie benen (21)Marktkoorts en mooie benen (22)

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in erotiek, fotografie, proza en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

