Kris Berry op Haarlem Jazz Festival 2013

Kris Berry op Haarlem Jazz Festival 2013.

Het bleek bijzonder druk toen ik vanavond de tweede avond achtereen met camera de binnenstad ingetrokken was voor weer heel wat swingende muziek. Alderliefste zou optreden op  het Klokhuisplein maar er was lastig doorkomen aan. Op de Oude Groenmarkt was het nog erger dus ik ging nog eens een kijkje nemen op de Grote Markt waar ik een prachtige ontdekking heb gedaan: Kris Berry!

.

Kris Berry op Haarlem Jazz Festival 2013 (1).

Toen ik het Klokhuisplein verliet en het geluid van de Grote Markt steeds meer hoorbaar werd kwamen de tonen van een gevoelige vrouwenstem me tegemoet; van verre zag ik haar mooie gelaat met de geweldige krullende haardos op het enorme scherm links van het podium. Ik wist dat het nu wel even de moeite waard was me tussen het publiek te worstelen voor enkele aardige foto’s waarvan de hele serie hier te zien is.

.

Kris Berry op Haarlem Jazz Festival 2013 (2).

Nadien nog even op het Nieuwe Kerksplein gekeken; ook zoveel mensen dus rechtsomkeert maar die prachtige noten a la Jimmy Smith op een klavier had ik wel mooi even meegepikt alsmede de volgende foto van een gecontroleerd vuurtje voor een terras schuin achter het podium.

.

Kris Berry op Haarlem Jazz Festival 2013 (3).

Na thuiskomst even wat gegeten en koffie gedronken ondertussen luisterend naar prachtige muziek van Kris Berry via You Tube. Dacht daarna weer de stad in te gaan maar Haarlem Jazz meldde via Facebook dat de binnenstad was afgesloten omdat het vol was; niemand meer komen dus! Maar dat gaf helemaal niet; ik had Kris Berry ontdekt!

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in film, fotografie, muziek, proza en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

