Muziek bij Erik; 15/16 augustus 2013

Muziek bij Erik, 15 16 augustus 2013De kop is eraf; eerste avond geen wijn. En deze begon met een heerlijke fietstocht naar Lisse, waar ik met Erik muziek zou maken. Na een omhelzing, koffie en een roker eerst de DVD van ons optreden bij SWAN op 3 juli dit jaar eens op groot scherm bekeken en beluisterd; het was beter dan ik dacht. Vanavond veel geïmproviseerd en nieuwe thema’s ontdekt waarop we langdurig varieerden. Een gitaar was in andere stemming ( ‘Joni Mitchell-stemming’ is dat onder ons gaan heten ) en dat speelde lekker! Ook met twee gebruikelijk gestemde gitaren een bestaand lied gedaan: een gedicht van Robert Burns welke ik vele jaren terug eens op muziek heb gezet. Opgenomen met een iPhone.  Erik heeft zijn jazzgitaar op de versterker ingeplugd; ik speel op zijn prachtige Martingitaar, onversterkt. Tis wellicht wat rommelig en kan beter worden gezongen maar dit lied, dat we Red Red Rose zijn gaan noemen en hier is te beluisteren,  mag in ons repertoire. Heb wel de indruk dat ik de tekst hier niet helemaal goed zong. Maar dat gold ook voor het laatste lied tijdens het SWANoptreden; een heel couplet overgeslagen en twee keer dezelfde gezongen haha! Poog dat optreden nu op You Tube te krijgen, met alle gebreken ervan voor lief genomen.

Afscheid rond een uur of twee in de nacht na nog wat geklets bij een laatste koffie en op de fiets naar huis. Nou ja, ik reed dus verkeerd en bleek na twintig minuten weer bij het winkelcentrum vlak bij Erik te zijn aangekomen; dat schoot bepaald niet op maar ik was blij weer wat herkenbaar gebied te zien en zou het nu wel goed doen. Iets  voor Hillegom heerlijke geuren van bollenschuren. Geen muziek op de oren, lekker pedaleren door de stille nacht. Toen ik Schalkwijk in Haarlem naderde, de ophaalbrug op reed, waren er twee leukerds op een scooter die het wel een goed idee vonden mij, hard voorbijrijdend, een enorme por in de zij te verkopen zodat ik bijna naast de brug naar beneden dreigde te vallen. Ik corrigeerde mijn brik tijdig en zag hoe rustig ik bleef maar in mijn fantasie kon ik het toch niet nalaten de twee laffe gozers even flink te grazen te nemen. Dat was van korte duur; zag al snel de zinloosheid en benadeling van mezelf hiervan in en verheugde me liever in het thuiskomen en de audio-opnamen vinden die Erik meteen na mijn vertrek op zou sturen. De foto linksboven deze tekst is vanavond gemaakt; de foto waarmee ik besluit alweer een tijdje terug.

O, kreeg net Norwegian wood zoals we dat vanavond deden nog binnen!

En deze improvisatie als een hangmat van de nacht van 3 op 4 mei dit jaar.

.

Muziek bij Erik, 15 16 augustus 2013 (1)

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in fotografie, muziek, proza en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

