Leve de creativiteit

.

Vreemd verschijnsel is dat toch: ben ik al ruim tien maanden werkloos en heb ik vandaag toch iets van: yes, weer een vrij weekend! Blijkbaar ligt er altijd nog een zweem van verplichting over werkdagen, een stukje arbeidsethos dat schuldgevoel suggereert ook als er helemaal geen werk te krijgen is.

Leve de creativiteit

.

Vanmiddag lekker zitten krijten ( foto toont voorlopig resultaat ) op een doek waarop maanden terug een vrouwengestalte met acryl was neergezet. Terwijl ik daarmee bezig was luisterde ik nog enkele malen naar het optreden van Erik en mij dat op mijn vorig blogbericht te zien is. En veel gelachen. Hoor steeds meer onvolkomenheden en dus ook: mogelijkheden tot verbetering. Tis leuk om de gêne te overwinnen en op te treden; het plaatsen van het You Tube filmpje gaat andermaal in tegen angst voor gezichtsverlies en geeft me bepaald schik en ook vreugde dat we daar toch maar even stonden. De mogelijkheid er in september weer te staan moeten we overslaan; Erik zit dan in de nachtdienst. Bovendien is het te kort dag want we willen ons wel verbeteren sinds de laatste registratie en bovendien graag ander werk presenteren. Dus voor ons wordt het de gelegenheid daarna.

Straks naar het centrum wandelen met Panasonic camera en extra accu. De Haarlemse Jazzdagen zijn gisteren gestart; ik wil er rond 20.00 uur zijn. Dan eerst veel foto’s schieten bij het late daglicht en doorgaan als het duister is ingetreden. Dat belooft weer een serie op lengte te worden. En na de twee flinke fietstochten van mijn vorige waakronde wordt ook de dagelijkse wandeling weer stevig in het zadel gezet. Klinkt gek ja, maar ik hou wel van gek.

Tweede avond zonder wijn; tis typerend de blijheid die ik altijd voel als ik de stap tot abstinentie weer heb gezet. Als ik drink raakt er van alles in het slop, waaronder zoals al genoemd lichaamsbeweging, maar ook tekenen en fotograferen bijvoorbeeld. Dus laat de creativiteit weer een nuchtere nieuwe vlucht nemen opdat ik mijn bezoekers op frisse fraaie zaken kan vergasten.

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in proza, schilderij, verslaving en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

