spiegel

.

de lucht is maar de lucht
denk ik dat de mensen denken
als ik ze zie op straat, in zichzelf gekeerd
en ze het gouden licht niet zien
dat in de hemel danst en op ruiten overal weerkaatst
als juist een serie lieflijke lichtblauwe wolkjes
gelijk een familie eend
boven de strakblauwe open streep lucht vaart

en loop ik door de wereld
en besef ik dat ik wel zie
dan is alles vluchtig
en nog niks gewonnen

het wonder te bestaan is zoek
als je allemaal dingen moet

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in poëzie en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

