Mijn camera wordt steeds mooier

.

Magistraal licht vanavond; naarmate de schemering toenam waren steeds meer gouden tinten te zien, in de lucht, maar ook gespiegeld in het glas van huizen en flatgebouwen. Had helaas verzuimd mijn camera bij me te steken toen ik naar de binnenstad fietste. Om dit te compenseren, dacht ik, zal ik straks na thuiskomst de Panasonic camera die ik al zo een twee jaar heb beter leren kennen. Ooit als occasion gekocht; er zat een heel beknopte handleiding bij. Ik wist maar niet uit te vinden hoe ik de sluitertijd kan instellen. En ik wil graag foto’s maken van beloofde onweersbuien. Dus ik het internet op en al snel had ik de uitgebreide handleiding gevonden die me het antwoord gaf. Heb net wat eerste opnamen gemaakt vanuit mijn nieuwste inzicht. Het scherpstellen vanaf het lcd-scherm luistert nauw als ik flink inzoom; daar moet ik nog mee oefenen.

Mijn camera wordt steeds mooierMijn camera wordt steeds mooier (1)Mijn camera wordt steeds mooier (2)

.

De sluitertijd meerdere seconden laten duren geeft aparte effecten; moet ik nog ervaring mee op doen. De foto’s die ik van het achterbalkon maakte komen totaal niet overeen met wat ik zag maar zijn op hun eigen manier wel imposant.

Mijn camera wordt steeds mooier (3)Mijn camera wordt steeds mooier (4)

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in fotografie, proza en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

