Gemijmer in een zwoele nacht.

.

Heerlijke zwoele nacht! Beide balkondeuren open en geen zuchtje wind als ik, 02.13 uur, in slechts slip gekleed nog geen koelte vind. Ik heb toch een ventilator ergens? Even zoeken. Gevonden! Dat ik daar nou niet eerder aan heb gedacht. Brrr, kippenvel! Hoorde net op tv dat de temperatuur in de nacht rond 20 graden blijft hangen. En we houden het voorlopig tropisch warm maar de kans op onweer neemt toe de komende dagen. Mooi zo!! Ben gek op onweer; drie dagen lang kans daarop dus ik word verwend. Lekker ook om met deze temperaturen straks door de felle regen te slenteren. En alle kans om met camera op statief en lange sluitertijd opnamen van de bliksems te maken. Dat worden weer leuke dagen!

Kreeg vandaag weer een leuke mail van Hans van Dam, beheerder van website NIET-WETEN.NL. Hij heeft ondertussen nog meer gedichten van me geplaatst en zijn Lief vond ze ook zo mooi dat ze uit mijn werk is gaan voordragen! Kijk, dat doet dit dichterhart goed! De website staat vol interessante sprekers en schrijvers; ook teksten van Hans zelf zijn er te vinden. Doet me denken aan het feit dat ik ook eens gepubliceerd heb in het digitale tijdschrift Amigo; ik bezocht in die tijd een spiritueel leraar en schreef verzen met sterke bhaktische inslag. De poëmen zijn hier te lezen.

Ik wil morgen graag een groot doek kopen. Om een drieluik, of, want dat kan ook, een negenluik te schilderen. Allemaal portretten van een leuke vrouw die ik heb leren kennen. Negen foto’s heb ik om uit te kiezen; tis een mooi vooruitzicht want haar gezicht maakt me altijd blij. Ik moet niet de vergissing maken realistisch te willen schilderen; ik schilder zoals ik haar voel. Grappig hoe ik op voorhand het visioen kan hebben van het doek dat al hangt, alsof het al gemaakt is. Het wordt stellig een fraai werk. Heerlijk om mee bezig te zijn in ook de stille verwachting van gedonder in de lucht, waarop ik naar de camera zal snellen!

Zo het matrasje weer opzoeken en lekker vroeg op. Toen ik vorig jaar mijn baan verloor dacht ik dat er een ramp gebeurde maar tegenwoordig vier ik het feit dat ik altijd vakantie heb. De zee lonkt weer; ben er alweer even niet geweest. Heb nog niet in de zee gezwommen dit jaar; dat mag morgen wel gebeuren. Lekker me suf fietsen, flink zweten en dan een rustige plek vinden op het strand en hup, de golven in! En voor het noodweer uit naar huis om de Muzen te dienen.

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in proza en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

