Vriendschap

.

Tis altijd een groot genoegen als ik hem ontmoet,
onder de sterrenconstellatie geboren
die ook mijn positie in de dierenriem bepaalt:
Pisces.
Deze keer was het Amsterdam.
We liepen vanaf het station
met als koers Rembrandtplein
toen de Dam mij de camera liet trekken.

.

Vriendschap.

Op het Rembrandtplein weer aan de wijn
nadat hij me gezegd had: je hebt toch mooi maar
op eigen houtje 3 en een halve week
droog gestaan, en los ging ons gesprek,
intenser werden de woorden
en steeds dieper viel iedere lach!

Natuurlijk, veel schoon kwam langs,
ieder gaven we aan welke vormen ons raakten
en toen hij naar zo een vormpje knikte,
mijn aandacht er kwam, pakte ik mijn camera
en lag hij in duigen van het lachen
waarna hij met volste grijns zei:
deze komt op je weblog!
Waarop ik snel nog een keer op het knopje drukte.

.

Vriendschap (2)Vriendschap (1).

Er kwamen twee donkere dames langs,
hun volle posturen waren een weinig bedekt
waarop hij me zei:
“dit noem ik basic!”
Er kwamen weer twee donkere dames langs,
in dezelfde richting, dat je je afvroeg
waar het feestje was en het feestje was al hier
en we bestelden er nog een
bediend door een allerliefste jongedame
die met ons steeds meer ontspande.

De begeerte, we bespraken de begeerte
en bekeken het fenomeen van alle kanten
van binnen van buiten
van grof tot uiterst subtiel
waarop ik ergens zei dat ik eens viel
op donkere vrouwen,
daarna vond ik Indiaas wel mooi,
en nu, nu is slank het leukst,
maar het is natuurlijk allemaal onzin
want alle vrouwen zijn mooi
tenzij ze geen vrouw zijn
en mannen nadoen.
En daar waren weer twee mooie exemplaren!

.

Vriendschap (3).

Het was een half uur na middernacht
toen hij me vroeg hoe het eigenlijk zat
met mijn laatste trein?
Ik had er helemaal niet aan gedacht!
Tis dat je het zegt!
Ik laat die trein wel gaan.
Veel te leuk.
Zijn wekker zou om 05.30 uur weer gaan,
we namen afscheid
en de nacht die volgde is een verhaal op zich
voor later…
goed voor de klantenbinding.

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in fotografie, poëzie en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Vriendschap

  1. richard koek zegt:

    Je zegt terloops dat je wijn drinkt….
    How did that work out for you?

  2. Joost Lips zegt:

    Het was leuk en ook was er weer de animo droog te staan, wat nu ook weer het geval is.

Geef een reactie

