Vooruitblik optreden.

Vooruitblik optreden

.

Op deze gitaar moet het 3 juli gaan gebeuren. Het is een prachtig exemplaar. Ooit gekocht in Rijswijk waar een muziekhandel een filiaal ophief. Gekocht voor ongeveer de helft van de prijs en dat was nog heel wat. Ik had in het plaatselijk suffertje over de uitverkoop gelezen en Erik gebeld met de vraag of hij zin had daarheen te gaan. Hij zei ja en kwam me oppikken om er met de auto heen te rijden. Mooie instrumenten in mijn handen genomen en Erik luisterde steeds mee; op deze werd ik verliefd. Het idee dat het mijn bezit kon worden gaf me rillingen. Ja, deze zou het worden. En we spreken over alweer heel wat jaren terug maar de liefde voor het instrument is hetzelfde als die dag. Er zit ook een element in om versterkt te kunnen spelen. Het is mijn trouwe maatje.

Erik heeft al een gitaar of wat en is, tot mijn vreugde, enkele maanden terug toch overgegaan tot de aanschaf van een Martin gitaar. Oef, dat is een mooi ding! Ding is feitelijk niet respectvol gezegd. Ik mag er ook af en toe op spelen. Mijn gitaar is prachtig maar als ik de Martin mag bespelen is het toch alsof ik van een Volkswagen in een Rolls Royce stap. Geweldig is dat! Een lichte aanslag, een warme toon, heel losjes te bespelen. En prachtig van uiterlijk ook; uitgevoerd in een lichte houtsoort.

De eerste gitaar van Erik was een prachtige zwarte Ibanez, maar die is helaas tijdens een vakantie gestolen. Hij lag te pitten in een treincoupé, de gitaarkoffer lag in het rek erboven, iemand van kwade zin hoefde deze alleen maar even te pakken. Dat zal wel flink pijn gedaan hebben toen hij wakker werd.

Ik vind het maar wat spannend dat we voor het voetlicht gaan treden. Het is zaak de liedjes feilloos in te studeren. Erik heeft me opnamen gestuurd van hoe de liedjes gestructureerd zijn; hoe lang houd je een akkoord aan, dat soort dingen. Basic stuff dus maar ik ben dan ook een basaal muzikantje met beperkt talent dus voor mij is er dan meer werk aan de winkel dan voor iemand met een absoluut gehoor. En qua zang valt er altijd te oefenen want een groot zanger ben ik al helemaal niet. Dus reden voor zenuwen genoeg en tegelijk ook te gek om het aan te gaan. Ben erg benieuwd.

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in fotografie, gitaar, muziek, proza en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

