Smakelijk dieet

.

Wauw, mijn keukenhart is weer helemaal open gegaan, dat was me een feest! Twee teentjes knoflook en een aantal schijfjes gember in de olie laten sudderen. Versnipperd rood uitje erbij en stukjes wortel. Op het laatste een in kleine stukjes gesneden tomaat en een klodder mosterd erbij. Vuur zacht, kapucijners toevoegen, goed roeren en nog twee minuten zo laten staan. Het geheel op een bord met slabladeren uitschenken en smullen maar! En lekker was het.

Ik zit enorm te broeden op voorstellingen om te tekenen. Vandaag vele prachtige burlesque foto’s verzameld op Tumblr; met name de foto’s met veel rood en paars spreken me aan om op doek te zetten. Och, die heerlijke lila stoffen, het glimmend velours! Er zijn ook veel zwart-witfoto’s met prachtig contrast die zich prima lenen voor een potlood-, houtskool- of pastelkrijttekening. De volgende afbeelding ( bron onbekend ) is daar een goed voorbeeld van.

Smakelijk dieet

.

Vandaag de liedjes doorgenomen; ik moet nog veel oefenen. Heb de liedjes, zoals door Erik ingespeeld, op mijn telefoon gezet. Als ik dan wandel door de polder en ik beluister ze in verschillende landschappen, dan beklijft de precieze structuur van de nummers beter. Zo pakt de minder getalenteerde dit aan. Kan bij dit soort kleine vondsten de opwinding van een kind voelen; zit ik gewoon te juichen in mijn eentje.

Heb vannacht weer ongeveer niet geslapen. Heb er al een wandeling van anderhalf uur op zitten vanmiddag en pak zo nog eens de bus naar het station met ons repertoire op de oren, steeds weer, ook als ik terugwandel. Het nuttige en aangename combineren. En nog een klein hoeraatje omdat mijn buik eindelijk wat lijkt te slinken. Mag er nog altijd wezen maar is op een blijde terugtocht; voelt gewoon veel lekkerder. Daarom nu weer  de wandelschoenen aan en de pas erin!

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in fotografie, proza en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Smakelijk dieet

Geef een reactie

