Nadia Esra – vintage en verwondering

.

Enige maanden terug zat ik op het internet te koekeloeren naar afbeeldingen van mooie vrouwen die als model zouden kunnen dienen voor tekening dan wel schilderij. De foto’s van mijn keuze heb ik verzameld op een Tumblrweblog. Tijdens dit proces viel het me op dat ik steeds meer koos voor afbeeldingen waarbij het schoon niet expliciet de intieme delen toonde maar wat te raden overliet. In plaats van naakten koos ik vrouwen in bikini of lingerie, dat bleek feitelijk veel spannender. Gaandeweg kregen ze steeds meer kleren aan. Het was in die periode dat ik een foto downloadde en afdrukte om aan de muur te laten prijken; deze hangt nog altijd in mijn slaapkamer.

Nadia EsraWelk een bijzondere afbeelding. Het meisje trok meteen mijn aandacht. Haar prachtige wilde haren, de kniekousen en vintage kleding, haar slanke postuur, lieflijke uitdrukking en nonchalance, ze hadden me meteen te pakken. Ik heb een eens vriendin gehad die ook sterk neigde naar retro kledij om haar eveneens ranke gestalte; ik moest aan haar denken. En aan het prachtige lijf van mijn laatste vriendin, die dezelfde onschuld kent als het meisje op de foto uitstraalt. Onlangs kwam ik de foto in kleur tegen, welke in de eerstvolgende collage is verwerkt. En even later vond ik een foto van dit wonderlijke wezen met haar naam erbij vermeld: Nadia Esra. Nu was het opeens veel makkelijker nog meer afbeeldingen van dit prachtig geklede meisje te vinden.

.

Nadia Esra (1).

Onwillekeurig, als ik foto’s van haar bekeek, moest ik denken aan Kate Bush. Niet alleen vanwege uiterlijk en haardracht, maar ook om de mystieke sfeer die de jonge vrouw bij zich draagt. Op geen enkele foto is haar blik zonder die dimensie. De soort stoffen van haar kleding versterken deze indruk nog eens, alsmede de wijze waarop de kleuren gekozen zijn: monochroom of juist sterk maar smaakvol met elkaar contrasterend. De vaak landelijke achtergrond maakt de magie compleet.

.

Nadia Esra (2)

.

Ik had nooit zoveel met mode. Ja, een fraai geklede vrouw kon ik altijd wel herkennen maar verder had fashion mijn speciale interesse niet. Maar Nadia Esra heeft iets in mij aangeraakt; haar kledingkeuze beschouw ik als een kunstvorm. Ik word week als ik de foto’s bekijk, als een ouwe vent die zijn zonden overdenkt en zijn onschuld herwinnen wil. Ja, als ik naar haar foto’s kijk word ik op slag een beter mens.

.

Nadia Esra (3).

Mijn laatste vriendin had me gezegd, nadat ik me lyrisch over haar achterwerk had uitgelaten, dat het maar gewoon een paar billen waren. Maar zo gewoon vind ik dat niet! Met die billen in de buurt was het drinken en roken laten een makkie. Ik heb wel vaker het vermoeden dat vrouwen geen idee hebben wat het zien van bijvoorbeeld een panty over een slanke been met me kan doen. Om maar iets te noemen, want er is geen deel van het vrouwelijk lichaam oninteressant.

.

Nadia Esra (4).

Tijdens het vergaren van afbeeldingen verschoof de aandacht niet alleen van naakte naar proper geklede vrouwen, ook portretten trokken steeds meer mijn aandacht. Op internet zie je meer prachtige lijven dan fijne gezichten. De mooiste schepsels vertonen vaak maar een matte blik. Onechtheid wordt veelal verraden door een gemaakte lach, en ook helder spreken hier de ogen. Nadia, zij heeft prachtige ogen.

.

Nadia Esra (5).

Tijdens het surfen ontdekte ik dat ze een weblog heeft en op Facebook te vinden is; via deze links vond ik uit dat ze ook wat videootjes heeft gemaakt. Ik besluit met een filmpje daarvan en nog een reeks laatste fotootjes.

.

.

Nadia Esra (6)

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in erotiek, fotografie, mode, proza en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

