Korte affaire

.

Kon niet slapen. Lag er zes uur in en stond er acht uur weer naast. Ben boodschappen gaan doen. Stond in de rij met een mooie vrouw voor me. In haar boodschappenkar maar liefst 21 blikjes Fanta. Dus ik zeg: zo, jij bent gek op Fanta! Is voor mijn zoon, zei ze. We gaan op vakantie. O, waarheen? Italië. Leuk. Gaan al die blikjes door de douane? O nee, die grenzen zijn weg hè. Nou, zei ze, we nemen niet al die blikjes mee. Ze vertelde me nog veel meer, over haar zoon en over zichzelf, en ook haar leeftijd. Maar ik mag niet alles vertellen. Privacywet, je kent dat wel. Ik had ter plekke wel met haar willen trouwen. Was ze gescheiden? Dat heb ik niet gehoord. Maar wat een lieve lach! Ze werkt ook in de zorg. Nou ja, ook? Ik ben alweer even werkloos. Ze wenste me sterkte en had duidelijk moeite weg te komen. Het deed ook mij gewoon pijn toen ze uiteindelijk met haar boodschappen, mooie ogen en krullende haren weg liep.

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in proza en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

