Omarming

.

je zit in me
zal je dragen waar ik ook ga
je behagen als de wind
als toen je hand door mijn haren

heb het T-shirt van die dag
alle dagen erna gedragen
en ook het bed niet meer verschoond
of scheerapparaat benut

je hebt me inadequaat gemaakt
waar je schoonheid me vertelde
dat geluk naast me lag
voordat je vertrok

vlieg waar je gaan wilt mijn lieve
en beschrijf met schone vlucht
het leven van alleen bestaan
dat ik sinds jou weer heb leren vrezen

en hoor mijn overgave eraan
als ik me scheer komende morgen,
dan ook het bed weer verschoon
met schone kleding aan.

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in poëzie en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Omarming

  1. richardkoek zegt:

    Als ik haar was dan zou ik dit eng beginnen te vinden… 😉

  2. Joost Lips zegt:

    Dat is voor tweeérlei uitleg vatbaar; gezien de smiley neem ik de gunstigste.

  3. Anoniem zegt:

    je bent zo obsessief ermee bezig dat ik als vrouw daar compleet ongemakkelijk van zou worden… your genuine feelings of loss turn slowly into something else..it has become like staring into the past instead of looking at it …. it is all me…it shows no empathy but for your self…

  4. Joost Lips zegt:

    Richard, volgende keer graag niet anoniem reageren als je wilt; ik ben nogal geneigd anonieme reacties niet toe te staan.

    Ik heb de vrouw onherkenbaar in mijn teksten gehouden, de pijn is vers en jij noemt het nu al obsessief. Alsof ik een stalker ben. Ik ben iemand die zijn gevoelens en proces zo goed mogelijk beschrijft en bovenstaand gedicht, als je goed leest, is een loslaten van selfpity of wat je noemt ‘no empathy but for yourself’. Zij, die op mijn openheid in bloggen juist viel zodat ik haar ontmoeten mocht, mag ondervinden of het eng is wat ik doe. Ik breng haar niet in gevaar en zet op zijn best mezelf te kijk. Het verschil tussen ‘staring in the past instead of looking at it’ versta ik overigens heel goed. Er zijn episoden van hartenpijn die je obsessief kunt noemen, maar draai jij de knop in een weekend om als dan die ander verdwijnt? Ik ben het aan het leren, dat is het beste wat ik hierover kan zeggen nu.

  5. richardkoek zegt:

    Zit je een beetje te pesten buddy, suggestion: heal yourself first be4 giving it to someone else….

  6. Joost Lips zegt:

    je eerste remark was een beetje pesten, je tweede was beter weten waar ik afkeer van ken en nu keer je weer terug maar dat pesten? Prima, maar zie het verschil.

  7. richardkoek zegt:

    Nee man, Suggesties en beter weten daar zit echt een wezenlijk verschil in.

  8. Joost Lips zegt:

    Hou het dan bij beter weten en laat de suggesties weg.

  9. richardkoek zegt:

    You will only hear suggestions. Having choices is part of your freedom… 🙂

  10. Joost Lips zegt:

    This suggestion is thus also part of my bullshit!
    Let op je woorden Richard!
    Keuze is per definitie onvrij.

  11. Anoniem zegt:

    Man ik bedoel er enkel mee : wie ben ik om vior jouw te besluiten. Als iemand een suggestie doet heb jij de vrijheid daar wat mee te doen of niet… Thats all

Geef een reactie

