Onvergetelijk

.

Ze is de mooiste.
Ze is weg en inbeelding geworden
en nog steeds mijn beste inbeelding.
Ik wil dat ze terug komt.
Is dat zo vreemd?

Ik ben wel gek dat ik dat wil.
Dat zeggen anderen.
En die hebben ervoor geleerd
of menen ontwaakt te zijn.
Maar ik wil haar.
Haar alleen.

Of zal ik nog eens veel geld uitgeven
aan dure gurus
omdat het leven lijden is
en begeerte gelost kan worden?

Ik begeer haar.
Waarom kom je niet naar me toe?

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in poëzie en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Onvergetelijk

  1. fredvanderwal zegt:

    Ik heb altijd gedacht
    als iemand niet bij me wil zijn
    nou dan niet
    volgende mijlpaal
    kilomterpaaltje
    het is leuk of het is niet leuk
    in het leven dat toch maar even duurt dus
    niet getreurd
    we moeten doorgaan
    en jij tot aan het gaatje
    nee zul je zeggen
    tot in het gaatje
    ja hoor
    lekker soppen
    die goeroes met hun giro zijn
    of idioten
    psiegopaten
    oplichters
    charletans
    bezeten
    misleiders
    motherfuckers en als je niet
    heel goed uit kijkt

    gooien ze beuk er ook
    nog in bij je kleine zusje van vier
    war je zelf nog bij staat met open mond
    van: is dat nou de nieuwe spiritualiteit
    terwijl jij weet vanuit je van eenvouds verlichte waat’ren
    (powezie)
    daar is die koter vanuit de natuur niet op
    berekend met haar miniatuur portemonneetje
    nu maar hopen dat Helena

    dat damestasje

    dit allemaal niet leest
    anders moet ze weeer naar de polietsies voor aangifte
    om zich te ontgiften
    die polietsies lachen zich het apelazerus

    als zoon akkedemieka
    an komt zetten

    spelen wat met hun Walther P
    schieten in het plafond en zeggen:
    effe gauw opzoute dame
    zo zijn die polietsies namelijk
    ruwe kwanten stuk voor stuk

    en met zijn allen durven ze wel
    dat moet ook wel

    anders verliezen ze alles wat ze hebben
    ik denk dat blauw past ook bij jou
    en je kunt toch wel iets onder de pet houden
    zo lang het niet begint te jeuken
    want dat moet je naar de keuken
    om al weer de beuk er in te gooien
    bij andermans kleine zusje
    van de frisse
    van onderen een kusje
    alhoewel je er keelkanker van schijnt te krijgen
    zegt Michael Douglas
    daar gaat je strottenhoofd en ben je uitgeluld
    maar opgelet dat je ‘m niet in de spetterende frituurpan stopt
    dan is het al gauw een gepaneerde berenhap

    en komt die Turk van naast jou wel even mee kanen
    wat schieten we daar nou mee op?

  2. Joost Lips zegt:

    volgende mijlpaal
    tjee
    best een goed idee eigenlijk;
    was ik maar niet zo hardleers
    ( zonder zweepje bedoel ik dan
    want dat tuig heb ik niet in huis)
    -weet je wat
    ik ga het vorige kilometerpaaltje
    stomweg vergeten

Geef een reactie

