rustoord

.

het is er stil
het is er behaaglijk
ook al denkt niet
iedereen er zo over

we zaten op een bankje
we lazen op de stenen
en vreemde ontroering
viel ons ten deel
toen we liepen langs
Bert en Ernie
en ook Pinokkio
bij de kindergraven

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in poëzie en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op rustoord

  1. Joost Lips zegt:

    Het raakte krachtig toen ik het zag Barbara; de tranen kwamen pas toen de woorden er stonden.

  2. solidiann zegt:

    Een kerkhof is een goede plek om te vertoeven; daar voel je dat je leeft.
    Kindergrafjes raken me altijd, ook de heel erg oude. Kleine steentjes in het gras waarvan je weet dat er niks meer ligt en toch…

  3. Joost Lips zegt:

    En toch…precies!

  4. De mooiste herinnering aan een kindergrafje dat ik heb, was toen mijn oma op de plek waar mijn neefje ligt heel lief wat springbalsemientjes strooide, omdat ze van vrolijkheid en van dat kindje hield en van springbalsemienen.. Was een heel sjieke begraafplaats in het Gooi en mijn zus en haar vent hebben maanden lang ieder weekend daarheen moeten gaan om de uitgezaaide springbalsemienen te verwijderen.Dat helpt toch wel voor al dat en toch.

  5. een piepkleinbeetje helpt het.

Geef een reactie

