Liefde

.

o ja, het wordt makkelijk gezegd,
ik weet er alles van en deed het ook,
maar uitstaande blijft alleen die ene
die geen ene is temidden van velen
die zelfs niemand kent en die ik weet
in mijn hart dat ze gestolen heeft

ze blinkt uit in schoonheid
dat was al zeker in eerste ogen
toen ze zei dat ze al een vriend had
bekend verhaal voor een 52-jarige

als ik aan liefde denk
denk ik aan haar die in puin ligt
omdat ze niet kreeg wat ze wilde
diezelfde tijd mijn honger stilde
zonder tegenstand
volslagen hart

en er bestaat
ondanks mijn ongeile vrome woorden

dit diep verlangen met jou
meer dan met wie ook
in lichaam zonder geest samen te zijn
om mijn sterven mogelijk te maken

het verdriet van leven al geteld hebbend
alleen nog dit verlangen
met jou 1 nacht
zonder verleden
lieve toekomst van me

en je bent mijn verleden niet want veel beter
en je bent mijn toekomst niet
nu reeds mijn vervulling

ik heb je maar 1 keer ontmoet
en het was genoeg
om voorgoed aan je verkocht te zijn
en ik zeg je:
het was geen uitverkoop
en als je nee zegt
gaat de koop niet door,
wel de poëzie

heb je intens lief
en vergeet als je wilt de droom
die ik van je maakte

jouw liefde is werkelijk
meer dan alle vrouwen die ik zag
en ik bij mekaar; mijn verlangen
gegeven aan jou,
om te sterven,
eventueel
in je armen
of beter,
jij voor mij
zodat ik
veilig voor je was.

kus

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

