Drooglegging

Drooglegging

Om de drooglegging die afgelopen avond is ingezet te markeren heb ik de middag ervoor snor en baard verwijderd; dat ruimt lekker op. Zo een eerste avond is altijd wat lastig, de zonden worden krachtig overdacht maar ook ontwikkelen zich nieuwe perspectieven. Ben blij dat deze koers weer is ingezet, terwijl ook de avondwandeling, van het station naar mijn woning, in ere is hersteld. Deze avond en nacht, om meteen maar goed in te zetten, de wandeling twee keer gedaan. En dit grotendeels zonder muziek of iets anders op de oren; tis zaak naar de eenvoud terug te keren. Van het drinken krijg ik erupties die heftig kunnen zijn en tegelijk lang aanhouden. In nuchtere staat ben ik rustig en gevoelig als water voor vormen; met de alcohol word ik opeens vuurspuwer. Verdriet en boosheid, hele verhalen kunnen loskomen en toch voelt het alsof er geen verwerking plaats vindt maar ik met mijn grote muil juist problematiek in stand hou, zo niet verger. Wil de stilte meer toe gaan staan en mijn behoefte aan expressie kanaliseren binnen een manuscript in plaats van de energieën vooral digitaal uit te strooien. Mijn leven mag wel wat simpeler.

Drooglegging (1)

Tijdens de tweede wandeling, op de bergschoenen, regelmatig stukken hardgelopen ook; pfff, wat een conditie zeg! Maar dat wordt snel beter, weet ik uit ervaring. Heb vandaag ook relatief weinig gerookt voor mijn doen maar liefst dat er ook helemaal af. Een rekensommetje gisteren leerde dat ik stevig bezuinigen moet anders gaat het mis; stoppen met drinken en roken zal weldra dit lijf en mijn financiën gezonder maken. En zonder wijn zal ook het tekenen, schilderen en de muziek weer een vlucht nemen, is mijn ervaring. Gelijk de fotografie; de foto’s hier getoond zijn geplukt uit de serie die ik de eerste uren van deze dag gemaakt heb.

Drooglegging (2)

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in fotografie, proza en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

