gewetenloos weten is niks

.

je kunt je spullen wel opruimen
maar je raakt toch alles kwijt
dus waarom zou je?

cliché’s liggen altijd op de loer
om de mensen een weten aan te praten
waaronder ze later klagen

dus ruim jij nou
je eigen spullen maar op
en zeur niet over de mijne

misschien kunnen we daarna
wat leuks gaan doen

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in De Grote Moeder, poëzie en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op gewetenloos weten is niks

  1. Ik, begrijp je… ben zelf ook een sloddervos. Maar, noodgedwongen ben ik nu zes maanden huisman – vader – zorger en ik moet bekennen dat ik mijn uiterste best doe om alles ordevol te houden… en het me eigenlijk wel ergens een gevoel van zelfrespect geeft.

  2. Joost Lips zegt:

    En daarna gaan we wat leuks doen Tom; jij mag wat verzinnen.

    Dat was een al wat al te korte reactie Tom, ik was weer even met mezelf bezig. Ik kreeg vandaag nog een foto doorgestuurd van een vriend. Hij had een vrachtwagen gezien met veel stoffigheid waarop iemand met de vinger had geschreven: “I wished my girlfriend was so dirty!”. Moet je wel eerst een vriendin hebben. Opruimen and maybe she will do the dirty tricks!

Geef een reactie

