Exit

.

Woorden worden kapot getrapt
herhaling slijt betekenis tot gort
en lege klanken sputteren nog wat
in valse groepjes.

Als er twee samen zijn
in de Ene naam
breekt pas echt de pleuris uit.

Jullie niet alleen hoor
ik kan er pas wat van.

Te boos,
hulp voorbij,
klink ik het glas
dat papa weer gevallen is
voor de wijn

Sympathie blijft behouden
aan wie zich conformeren
wat ik nooit zal kunnen.

Vanmiddag een vriend ontmoet
zo eentje die niks van je moet
en alles van je geniet;
kom daar nog maar eens om!

Dus ik zei: niet flauw zijn
tegen mijzelf, ik drink wijn met jou
en dan zullen we die wereld
van sufferds, heiligen en zieners
tot de grond toe afbranden
in een lentezon en toenemende roes
waarvan ik de rekening altijd al ken.

Uitgerekend
nu
uitgerekend.

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in poëzie en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Exit

  1. Grutte Pier zegt:

    Flauw zijn kan uitgerekend iedereen…

  2. Joost Lips zegt:

    gRUTTE, MIJN EENZELVIGE NATUUR GETROUW BEN IK NIET IN STAAT ALLE LINKS MIJ TOEGEZONDEN AF TE GAAN MAAR IK KAN JE VERTELLEN DAT DE OPENING VAN DE LINJK ME VERRAST HEEFT, BIJ DE FAVORIETEN IS GEPLAATST. BESLISSEND WAS TWEE KEER DE BAS IN HET EERSTE STUK.

  3. Grutte Pier zegt:

    Ik weet wel wat ik stuur…

  4. Grutte Pier zegt:

    Nu van Exit weer Entree maken…

  5. Joost Lips zegt:

    Je weet wat je stuurt;
    de uitgang is hier.

Geef een reactie

