Evidentie

.

De maan hangt ginder
boven de duintoppen,
slaat lange schaduwen,
heeft geen haast
deze late nacht.

Een lang weifelende druppel
valt van de kraan
in het keukensop;
herinnert me eraan:
vandaag mijn best gedaan.

Het grote hoge dromen
gekalmeerd, plaats gemaakt
voor een gespreid vallen
dat niets over laat
dan dit kopje koffie nu.

Als ik eraan denk
hoe het met me verder moet
schrik ik me wezenloos;
dit is altoos mijn antwoord
gebleven

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in poëzie en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Evidentie

  1. timmerark zegt:

    Mag ik?
    Dit plaatsen…ter steun?

  2. tineke zegt:

    …..De blauwdruk voor een volmaakte gezondheid zit in jou.
    ……………..Is jou…….

  3. Joost Lips zegt:

    Prachtige foto’s bij je gezien Tom!

  4. Joost Lips zegt:

    Ah, dit liedje is mij vaker toegestuurd; het was toen al en favorietje van me. Ik heb mijn dochter eens gevraagd van wie het liedje nou was; dit om het te vinden en op gitaar te gaan spelen. De tekst slingert hier nog ergens rond; wordt tijd er eens mee aan de gang te gaan.

  5. Joost Lips zegt:

    Volmaaktheid zit niet in tijdelijk gezond vlees; je zal wat anders bedoelen Tineke.

  6. dankje. Emoties kunnen een mens zijn creativiteit aardig opwakkeren.

  7. timmerark zegt:

    Dat was met Oud en Nieuw, ik plaatste toen 60 (100 was het plan) liedjes en jij was één van de VKBloggers die dit live volgde en op dit liedje reageerde. Meen ik mij te herinnern.

  8. Joost Lips zegt:

    Vermoedde al dat jij het toen ook was.

Geef een reactie

