Computerweetje

.

Al maanden irriteer ik me mateloos aan de traagheid waarmee Microsoft Word opstart en afsluit. Als ik bijvoorbeeld tekstdocumenten wil inzien, zoals afgelopen week, om een selectie gedichten voor zending naar een  literair tijdschrift te verkrijgen, dan loopt de ergernis nog veel hoger op. Ik heb websites bezocht en allerlei mogelijke antwoorden op mijn vraagstuk, allen zonder succes, uitgeprobeerd. Vandaag dacht ik eraan de hele computer dan maar opnieuw te installeren. Maar, dacht ik, toch nog eerst even secuur op het internet zoeken en warempel: ik vond ergens het antwoord dat als volgt luidde:

.

Hmm nou jah.. ook bij dit probleem: probeer het maar eens op te lossen door de normal.dot te wissen.

Je vind ‘em in C:\Documents and Settings\je gebruikersnaam\Application Data\Microsoft\Sjablonen

Wel eerst de verborgen bestanden zichtbaar maken: Mijn Documenten -> Extra -> Mapopties -> Weergave -> helemaal onderen ergens het bolletje aanklikken ‘verborgen bestanden en mappen weergeven’.

 .

Wauw, na de ingreep vliegen de Worddocumenten open zonder enige stroefheid; heerlijk gevoel is dat weer! Mijn oude computertje kan dus toch weer een hele tijd mee naar het er nu uit ziet; makes me smile.

.

Over Joost Lips

https://bodemlozebeeldentuin.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in computer, proza en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

7 reacties op Computerweetje

  1. timmerark zegt:

    Gebruik jij XP of Vista?

  2. Joost Lips zegt:

    XP en de Wordversie is van 2003.

  3. Grutte Pier zegt:

    Wat daadwerkelijk relevant is: Welke Office versie gebruik je. Gezien de toegepaste tip vermoed ik een al wat oudere versie.Om je pc nog sneller te laten werken: gooi Microsoft Office uit je Opstarten/Starup.

  4. Grutte Pier zegt:

    Reactie gelezen. Tip blijft gelden, en schakel de ‘paperclip’ uit.

  5. Joost Lips zegt:

    Opstartprogramma’s had ik ook al nagekeken; alles loopt weer gesmeerd op mijn oude kast Grutte. Die paperclip heb ik er dag een al uitgegooid; irritant beestje was dat.

  6. timmerark zegt:

    Okay, ik ben zelf een digibeet geworden en op mijn besturingssysteem en Word versie kon ik niets met je tips. Maar dit beestje kan toch veel tegelijk dus ik klaag niet.

  7. Joost Lips zegt:

    De oudjes doen het nog goed.

Geef een reactie

