Nieuw geluid

 

Het mag dan wel crisis wezen, dit heeft mij toch niet tegen gehouden vandaag over te gaan tot de aanschaf van twee Creative speakertjes voor de computer. Ik heb daartoe zo een vijfenzestig euro moeten af staan maar de muziek klinkt er dan ook naar; een bass- en een treble-regelaar geven me nog extra mogelijkheden het geluid naar het zin te maken. Luister vandaag naar muziek die de mogelijkheden goed kunnen demonstreren: Dark side of the Moon van Pink Floyd, Entre dos Aguas van Paco de Lucia en wat ik nu heb spelen, Preludes & Rhapsodies van Deodato. Aanleiding voor de aankoop van de boxjes was het bezoek van Erik vanmiddag; we hebben een opname gemaakt van Adele’s Lovesong: beiden zang en gitaar. Bij het afspelen echter rammelde een van de goedkope speakertjes bij steviger bastonen; daar moest wat aan gebeuren. Ik heb de nieuwe luidsprekers ook verder uit elkaar gezet dan ik de andere had staan; het stereofonisch resultaat mag er wezen.

 

Vanavond niet de bus naar het station genomen; er stond nog slechts twintig cent tegoed op mijn OV-kaart. Erheen gelopen, de kaart daar weer opgeladen en terug met de bus. Magnifiek om met die schemerluchten van huis te gaan; ik werd getrakteerd op meest mooie kleurenspelen. We leven in en als een wonder maar ik zag op veel gezichten zorgen om kleinere dingen; mensen zagen de mooie luchten, de vogels en waaiende takken niet. Voor mijn gevoel was ik erg snel op het station; het is een loopje van niks eigenlijk, maar zin om terug te lopen was er vandaag niet. Ook geen animo voor foto’s of lange verhalen; de plaatjes op dit blog zijn van de vorige nacht. Besluit met Deodato.

 

Over Joost Lips

http://joostlipsweblog.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in muziek, proza en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Nieuw geluid

  1. Th Balvers zegt:

    Ben even een weekje elders met beperkt internetgebruik. Blijf je wel lezen…

  2. Th Balvers zegt:

    Ik ken het muziekstuk alleen van Richard Strauss..

  3. Joost Lips zegt:

    Fijne week Theo!

Geef een reactie

